V důsledku pandemie COVID19 oznámil Google dočasné pozastavení některých funkcí v Moje Firma na Google . Učinil tak v rámci ochrany svých pracovníků a upřednostnění důležitých činností souvisejících s pandemií – například preference zdravotnických zařízení.
S jakými změnami se tak můžete nyní setkat:
- Pozastavení nových recenzí a možnosti odpovědi na ně ze strany firmy
Po blíže neupřesněnou dobu není možné odpovídat na recenze udělené v Google Moje Firma a nebudou ani publikovány nové uživatelské recenze. Dosavadní recenze budou nadále zveřejněny, nebudou však publikovány nové
- Pozastavení nástroje Otázky a odpovědi v Moje Firma na Google
Není možné používat funkcionalitu uživatelských otázek a odpovědí na ně
- Vytváření nových zápisů v Moje Firma na Google, možnost jejich přivlastnění a autorizace fungují v omezené míře a s delší dobou zpracování. Důvodem tohoto stavu je přednostní zpracování a ruční kontrola záznamů z oboru zdravotní péče.
Google: „Náš tým podpory bude ručně kontrolovat nové zápisy, nároky a ověření firem významných pro zdravotní péči. Vzhledem k upřednostňování těchto kriticky důležitých služeb lze očekávat zpoždění v publikování nových zápisů, nároků a ověření jiných firem ve Vyhledávání a Mapách Google.“
- Nárůst podílu kontrolovaných změn některých údajů v GMB a prodloužení publikace této změny ze strany Google
Na straně Google je nyní extrémní snaha o správnost údajů nutných pro uživatele zejména v této době zdravotní krize. Změny a aktualizace jsou na straně Google kontrolovány fyzicky jejich pracovníky a může tak docházet k významnému zpoždění publikování nových aktualizací. Například změny otevírací doby apod.
- Google uvolnil restrikci nemožnosti využívat hromadné publikování v Google příspěvcích pro firmy s více než 10 pobočkami.
V platformě MEXT tak můžete nyní naráz publikovat Google příspěvek pro všechny pobočky, ať jich máte desítky, nebo stovky.
Jak se tyto změny na straně Google mohou dotknout uživatelů platformy MEXT?
- Do platformy nejsou stahovány nové recenze ze strany Google
- V platformě nelze odpovídat na nové recenze (vzhledem k tomu, že nové recenze stejně nejsou publikovány, tak to není žádný problém)
- V platformě MEXT není možné publikovat nové Otázky a Odpovědi v Moje Firma na Google
- Automatická autorizace a synchronizace změn je plně funkční, pouze v některých případech může dojít k prodlevě (cca 24 hodin) publikování změny
- Z platformy MEXT je možné nyní publikovat Google posty (příspěvky) na všechny pobočky bez omezení
Originální zprávu Google naleznete zde