Venku se začíná oteplovat a jarní a letní sezona se pomalu ale jistě blíží. Nachystejte se na ní a získejte co nejvíce zákazníků z internetu.
V tomto období je možné sledovat prudký nárůst vyhledávání restaurací, pensionů, kempů, hotelů, ale také kaváren nebo cukráren na internetu.
Nárůsty počtu zobrazení firem ve vyhledávačích, mapách nebo navigacích se dají počítat na desítky procent. Například u kavárny v Praze (obr. č.1) činí tento nárůst za pouhé dva týdny více než 40% – z 10 000 zobrazení firmy na internetu týdně nárůst na 14 500 zobrazení. U malého pensionu (obr. č. 2) pak jde o kontinuální nárůst o nějakých 10% týdně. A například u kempu (obr. č. 3) je nárůst zobrazení v mapách Google za 3 týdny více než 100%.
JAK NEJLÉPE A PŘITOM JEDNODUŠE VYUŽÍT TENTO TREND?
- Mějte svou firmu – restauraci, hotel, kemp, bar nebo jinou provozovnu – na správných místech internetu s aktuálními informacemi a udržujte je aktuální. Vyhledávače totiž milují aktualizace a hosté ocení správné a přesné informace.
- Zkontrolujte, založte a ověřte svůj profil ve službě Moje firma na Google – je to zřejmě nejdůležitější místo na internetu pro vaše podnikání a většina lidí zde vyhledává, zejména pak v mobilech ve svém okolí. To je to pravé pro vás.
- Mějte informace konzistentní – stejné kontakty, adresy, nabídky a akce na pro vás klíčových místech – Google, Facebook, TripAdvisor, Apple, Mapy. Zjednodušíte tak cestu zákazníků k vám a vzbudíte důvěru na první pohled stránky vyhledávače.
- Sledujte recenze a reagujte nejen na ty negativní. O dovolených si chtějí lidé užít a tak o to častěji sledují, co o jídle, prostředí nebo pokojích říkají jiní hosté a podle toho se pak rozhodují. I špatnou recenzi jste schopni eliminovat dobrou odpovědí a vyvolat tak zájem a zvědavost končící návštěvou.
Tohle vše můžete udělat sami a zdarma bez jakýchkoli investic. Pokud si chcete ulehčit práci a dosáhnout ještě lepších výsledků, můžete využít i různé nástroje a služby. Ty vám pomohou s udržením aktuálních informací a lepší pozicí ve vyhledávání.
Například platformu MEXT (již za 399 Kč měsíčně), díky které lehce řídíte a máte pod kontrolou ty nejdůležitější místa pro restauraci, hotel nebo kavárnu či cukrárnu = Moje Firma na Google, Google mapy, Apple, Facebook, Instagram, TripAdvisor, Foursquare, Snapchat, TomtTom nebo Waze a desítky dalších – zde všude jsou vaši zákazníci, zde všude hledají na svých pěších, cyklo nebo autovýletech místa, kde se najíst, kde se ubytovat nebo kde jen tak v klidu posedět a odpočinout si. Vy všechna tato místa obsluhujete pouze z jediného webového rozhraní.
Zároveň míte pod plnopu kontrolou také vaše recenze a hodnocení zákazníků. A ty jsou opravdu důležité.
Jak říká Jan Kofroň z kavárny La Donuteria: „Na začátku jsme byli trochu nedůvěřiví, ale díky službě MEXT jsme byli doslova ze dne na den k nalezení nejen na Googlu nebo Seznamu, ale také na dalších důležitých místech pro naši kavárnu – TripAdvisor, v mapách Applu, dostali jsme svou nabídku jednoduše na Facebook, Instagram nebo na Snapchat. V každé navigaci teď jsme a jen během prvního měsíce od otevření vidělo na různých místech internetu naši novou kavárnu více než 370.000 lidí a náš web navštívilo téměř 1000 uživatelů. A přímo do provozovny se nechalo navigovat přes 400 zákazníků.“
„Pokud jste se na internet doposud nezaměřili – ať již z důvodu vysokých počátečních investic, nebo třeba jen proto, že nevíte jak na to – pojďte to rychle změnit. A nemusíte investovat desetitisíce. Nebojte se. Například my platíme za MEXT jen 399 Kč za měsíc a už si nedokážeme představit, že bychom to dělali jinak.“ vyzývá Jan i ostatní, aby se nebáli a využili internet pro své podnikání.