Kolik vám musí získat MEXT zákazníků navíc za jeden měsíc, aby se zaplatily náklady na jeho licenci?
Restaurace | 3 obědy za měsíc |
Kadeřnictví | 1 zákazník za měsíc |
Obchod | 1 zákazník za měsíc |
Rybářské potřeby | 1 zákazník za 2,5 měsíce |
Penzion | 1 noc za měsíc |
Instalatér | 1 zákazník za 3 měsíce |
A jak jsme k těmto číslům došli? Porovnali jsme statistiky výkonu našich zákazníků, průměrné tržby a jejich marže.
Nejdříve se podívejme na průměrnou útratu v některých oborech.
Některé údaje jsme dohledali přesně, jiné jsou kvalifikovaný odhad.
Oběd v restauraci (Edenred – červen 2021) | 137,00 Kč |
Kadeřnictví (odhad průměr muži i ženy) | 400,00 Kč |
Průměrný nákup v obchodě (2020) | 421,00 Kč |
Průměrný nákup v rybářských potřebách (Rybářský svaz 2017) | 1 000,00 Kč |
Noc v penzionu (odhad) | 500,00 Kč |
Výměna sifonu u vany (ceník) | 1 357,00 Kč |
Nyní spočítejme marži z průměrného nákupu.
Pro zjednodušení počítáme jen s 50% marží, když si budete chtít spočítat sami, kolik by musel přivést MEXT zákazníků vám, stačí doplnit vaše skutečná čísla.
Oběd v restauraci (Edenred – červen 2021) | 68,50 Kč |
Kadeřnictví (odhad průměr muži i ženy) | 200,00 Kč |
Průměrný nákup v obchodě (2020) | 210,50 Kč |
Průměrný nákup v rybářských potřebách (Rybářský svaz 2017) | 500,00 Kč |
Noc v penzionu (odhad) | 250,00 Kč |
Výměna sifonu u vany (ceník) | 678,50 Kč |
Kolik zákazníků tedy musí přivést MEXT navíc za jeden měsíc, aby marže pokryla náklad za licenci?
Cena nejrozšířenější licence MEXT Starter, placené měsíčně, je 199 Kč. Na umoření tohoto nákladu – tedy 199 Kč měsíčně – potřebujeme, aby nám díky distribuci do partnerské sítě a lepší viditelnosti na internetu MEXT přivedl následující počet zákazníků, kteří by zde jinak normálně nenakoupili.
Restaurace v Jindřichově Hradci | 3 obědy za měsíc |
Kadeřnictví v Kladně | 1 zákazník za měsíc |
Obchod Flop v Táboře | 1 zákaz za měsíc |
Rybářské potřeby ve Vranovicích | 1 zákazník za 2,5 měsíce |
Penzion v Jaroslavicích | 1 noc za měsíc |
Instalatér u Olomouce | 1 zákazník za 3 měsíce |
Je to reálné? Podívejme na měsíční statistiky našich zákazníků. Tohle je počet konverzí (prokliky na web, přímé zavolání nebo vyhledání trasy) z lokálního hledání za měsíc červenec:
Restaurace v Jindřichově Hradci | 616 |
Kadeřnictví v Kladně | 226 |
Obchod Flop v Táboře | 44 |
Rybářské potřeby ve Vranovicích | 156 |
Penzion v Jaroslavicích | 260 |
Instalatér u Olomouce | 82 |
U všech těchto typů služeb a obchodů je lokální vyhledávání hlavním zdrojem zákazníků z internetu, protože hledají většinově ve svém aktuálním okolí a mají tak mnohem vyšší pravděpodobnost nákupu.
Z průzkumu společnosti Yext vychází, že až 21% z uživatelů, kteří hledali ve svém okolí, ještě ten nakoupilo nebo čerpalo službu.
Na pokrytí nákladů spojených s licencí MEXT ovšem stačilo mnohem menší procento – kdyby jen 1 – 3% z těchto konverzí skončilo nákupem, už by byl nejen pokryt náklad, ale také generován zisk.