Přinášíme vám 3 základní důvody, proč je důležité mít co nejvíce totožných základních informací na internetu

  • Posilujete vnímání vaší značky (firmy) v myslích zákazníků
  • Zvyšujete dohledatelnost vaší značky (firmy) v digitálním prostředí
  • Posilujete relevanci vaší značky (firmy) vůči vyhledávačům Google, Seznam a Bing a posouváte tak webovou stránku výše ve výsledcích vyhledávání

 

Důvod č.3: Posilujete relevanci vaší značky (firmy) vůči vyhledávačům Google, Seznam a Bing a posouváte tak webovou stránku a svou firmu výše ve výsledcích vyhledávání

Jak se lidé dostanou na váš web?

Buď přímým přístupem, kdy zadají URL adresu přímo do příkazového řádku prohlížeče, nebo kliknutím na některou z vašich reklam (PPC, bannery, reklama na sociálních sítích) pokud je využíváte. Nejčastěji však přijdou přes odkaz na váš web na některém z vyhledávačů – z výsledků vyhledávání.

A proto je životně důležité pro vaši firmu mít co nejvyšší pozici webu při vyhledávání – tedy aby odkaz na váš weby byl co nejvýše na výsledkové straně. Mnohdy ani to však nestačí, protože vyhledávače „předsunují“ na první pozice své služby. Především Google a Seznam dají na první a nejviditelnější pozice odkazy do svých map a katalogu firem. První přirozené odkazy jsou tak mnohdy vlastně neviditelné.

Při hledání na google je vidět třeba jen jeden přirozený výsledek hledání z fulltextu

Každý vyhledávač – Google, Seznam, Bing, Yahoo – používá jiný algoritmus a jiné váhy pro to, aby se rozhodl, jaký web na jaké vyhledávání zobrazí. Výsledky jsou tak na různých vyhledávačích různé a i na jednom a tom samém vyhledávači se liší i v čase.

Vedle optimalizace webu – tzv. onpage SEO, kterému se v tomto článku věnovat nechceme, hraje velkou roli také relevance vašich informací a jejich umístění na různých místech internetu.

Určitě jste se už setkali s pojmy linkbuilding neboli zpětné odkazy. Vyhledávače všechny weby tzv. indexují a soustavně projíždějí, aby zajistili co nejlepší relevanci výsledku. A pokud najdou stejné, aktuální a konzistentní informace stejné jako na vašem webu i na těch místech internetu, kterým důvěřují, považují takové informace za silně relevantní a upřednostní tak webové stránky této firmy.

Nejrelevantnější jsou samozřejmě pro vyhledávač jeho spřízněné služby – například pro Google je to Google Moje firma, dále pak silné, tradiční a ověřené služby s vysokou návštěvností a častou aktualizací – sociální sítě, vertikály a specializované služby (např. TripAdvisor pro cestování), katalogy a adresáře, ale také blogy, zpravodajské portály. Alespoň na těch nejdůležitějších tedy musí vaše firma být. A tím teď nemyslím, že si musíte koupit placený profil v každé službě a každém katalogu. Stejnou práci pro vyhledavače pro vás odvedou i  bezplatné záznamy.

Hypermobilní doba

S rostoucím používáním mobilních telefonů a hledání ve svém okolí se omezuje počet viditelných výsledků a mnohdy vám oblíbené služby na mobilu nabídnou třeba jen jeden (například při hledání na Google v mapách) a „boj“ o pozici je tak ještě důležitější.

Na mobilu může Google nabínout podle typu vyhledávání pouze jediný výsledek. Jak moc je asi důležité, aby to byl zrovna ten váš?

Nespoléhejte se proto jen na odkaz na váš web z vyhledávače! Pracujte pro vaši lepší a co nejviditelnější pozici také se záznamy vaší firmy v mapách, aplikacích a oborových vertikálách. Zde nerozhoduje jen aktuálnost a co největší relevance, ale mnohdy také i způsob hledání. Svou roli už zde hrají třeba i recenze a hodnocení firmy – pokud hledá uživatel nejlepší restauraci v okolí, tak Google upřednostní ty, které mají nejvyšší počet hvězdiček před těmi se špatným hodnocením.

Držte se alespoň základních a nejjednodušších pravidel, které vám mohou pomoci k lepší dohledatelnosti a vyšší pozici nejen ve výsledcích vyhledávání, ale i v dalších službách:

Mějte základní informace co nejvíce aktuální a hlavně konzistentní (stejné) na co nejvíce pro vyhledávače nejrelevantnějších místech

  • Vždy stejný název
  • Stejnou adresu – např. náměstí vs. nám.
  • Stejný kontaktní telefon
  • Oborové zařazení
  • Otevírací hodiny
  • Samozřejmě odkaz na webové stránky

Nepodceňujte lokální vyhledávání na mobilech – tedy v blízkém okolí

  • Buďte v Google mapách a dalších mapových podkladech se správnými informacemi
  • Dbejte na správnou adresu vaší provozovny nebo sídla firmy
  • Usnadněte vyhledaváčům vaše dohledání ve vašem regionu – spojení správných klíčových slov a zařazení do oborů vs. oblast, kde podnikáte

Pracujte s recenzemi a odpovídejte na ně – ale o tom více až někdy příště

  • hodnocení vaší firmy má stále větší dopad na to, zda se pro vás zákazníci rozhodnou
  • třeba Google již pracuje s hodnocením při zobrazení výsledků

V naší minisérii jsem vám popsal tři základní a nejdůležitější důvody, proč nepodcenit práci s těmi nejzákladnějšími informacemi, které o sobě říkáte svým zákazníkům na internetu. Samozřejmě, že například SEO je složitá a náročná disciplína, stejně jako mnohé další marketingové aktivity. Nicméně v seriálu popsaný naprostý základ marketingu firmy na internetu zvládne opravdu každý.

TIP pro vás: Zdá se vám složité a nemožné udržet informace aktuální a přesné? Mrkněte, co vše umí a může pro vás udělat MEXT. Garantuji vám, že práci s ním určitě zvládnete.

Autor:Vladimír Buťa