Přinášíme vám 3 základní důvody, proč je důležité mít co nejvíce totožných základních informací na internetu
- Posilujete vnímání vaší značky (firmy) v myslích zákazníků
- Zvyšujete dohledatelnost vaší značky (firmy) v digitálním prostředí
- Posilujete relevanci vaší značky (firmy) vůči vyhledávačům Google, Seznam a Bing a posouváte tak webovou stránku výše ve výsledcích vyhledávání
Důvod č.3: Posilujete relevanci vaší značky (firmy) vůči vyhledávačům Google, Seznam a Bing a posouváte tak webovou stránku a svou firmu výše ve výsledcích vyhledávání
Jak se lidé dostanou na váš web?
Buď přímým přístupem, kdy zadají URL adresu přímo do příkazového řádku prohlížeče, nebo kliknutím na některou z vašich reklam (PPC, bannery, reklama na sociálních sítích) pokud je využíváte. Nejčastěji však přijdou přes odkaz na váš web na některém z vyhledávačů – z výsledků vyhledávání.
A proto je životně důležité pro vaši firmu mít co nejvyšší pozici webu při vyhledávání – tedy aby odkaz na váš weby byl co nejvýše na výsledkové straně. Mnohdy ani to však nestačí, protože vyhledávače „předsunují“ na první pozice své služby. Především Google a Seznam dají na první a nejviditelnější pozice odkazy do svých map a katalogu firem. První přirozené odkazy jsou tak mnohdy vlastně neviditelné.
Každý vyhledávač – Google, Seznam, Bing, Yahoo – používá jiný algoritmus a jiné váhy pro to, aby se rozhodl, jaký web na jaké vyhledávání zobrazí. Výsledky jsou tak na různých vyhledávačích různé a i na jednom a tom samém vyhledávači se liší i v čase.
Vedle optimalizace webu – tzv. onpage SEO, kterému se v tomto článku věnovat nechceme, hraje velkou roli také relevance vašich informací a jejich umístění na různých místech internetu.
Určitě jste se už setkali s pojmy linkbuilding neboli zpětné odkazy. Vyhledávače všechny weby tzv. indexují a soustavně projíždějí, aby zajistili co nejlepší relevanci výsledku. A pokud najdou stejné, aktuální a konzistentní informace stejné jako na vašem webu i na těch místech internetu, kterým důvěřují, považují takové informace za silně relevantní a upřednostní tak webové stránky této firmy.
Nejrelevantnější jsou samozřejmě pro vyhledávač jeho spřízněné služby – například pro Google je to Google Moje firma, dále pak silné, tradiční a ověřené služby s vysokou návštěvností a častou aktualizací – sociální sítě, vertikály a specializované služby (např. TripAdvisor pro cestování), katalogy a adresáře, ale také blogy, zpravodajské portály. Alespoň na těch nejdůležitějších tedy musí vaše firma být. A tím teď nemyslím, že si musíte koupit placený profil v každé službě a každém katalogu. Stejnou práci pro vyhledavače pro vás odvedou i bezplatné záznamy.
Hypermobilní doba
S rostoucím používáním mobilních telefonů a hledání ve svém okolí se omezuje počet viditelných výsledků a mnohdy vám oblíbené služby na mobilu nabídnou třeba jen jeden (například při hledání na Google v mapách) a „boj“ o pozici je tak ještě důležitější.
Nespoléhejte se proto jen na odkaz na váš web z vyhledávače! Pracujte pro vaši lepší a co nejviditelnější pozici také se záznamy vaší firmy v mapách, aplikacích a oborových vertikálách. Zde nerozhoduje jen aktuálnost a co největší relevance, ale mnohdy také i způsob hledání. Svou roli už zde hrají třeba i recenze a hodnocení firmy – pokud hledá uživatel nejlepší restauraci v okolí, tak Google upřednostní ty, které mají nejvyšší počet hvězdiček před těmi se špatným hodnocením.
Držte se alespoň základních a nejjednodušších pravidel, které vám mohou pomoci k lepší dohledatelnosti a vyšší pozici nejen ve výsledcích vyhledávání, ale i v dalších službách:
Mějte základní informace co nejvíce aktuální a hlavně konzistentní (stejné) na co nejvíce pro vyhledávače nejrelevantnějších místech
- Vždy stejný název
- Stejnou adresu – např. náměstí vs. nám.
- Stejný kontaktní telefon
- Oborové zařazení
- Otevírací hodiny
- Samozřejmě odkaz na webové stránky
Nepodceňujte lokální vyhledávání na mobilech – tedy v blízkém okolí
- Buďte v Google mapách a dalších mapových podkladech se správnými informacemi
- Dbejte na správnou adresu vaší provozovny nebo sídla firmy
- Usnadněte vyhledaváčům vaše dohledání ve vašem regionu – spojení správných klíčových slov a zařazení do oborů vs. oblast, kde podnikáte
Pracujte s recenzemi a odpovídejte na ně – ale o tom více až někdy příště
- hodnocení vaší firmy má stále větší dopad na to, zda se pro vás zákazníci rozhodnou
- třeba Google již pracuje s hodnocením při zobrazení výsledků
V naší minisérii jsem vám popsal tři základní a nejdůležitější důvody, proč nepodcenit práci s těmi nejzákladnějšími informacemi, které o sobě říkáte svým zákazníkům na internetu. Samozřejmě, že například SEO je složitá a náročná disciplína, stejně jako mnohé další marketingové aktivity. Nicméně v seriálu popsaný naprostý základ marketingu firmy na internetu zvládne opravdu každý.
TIP pro vás: Zdá se vám složité a nemožné udržet informace aktuální a přesné? Mrkněte, co vše umí a může pro vás udělat MEXT. Garantuji vám, že práci s ním určitě zvládnete.
Autor:Vladimír Buťa