Přinášíme vám 3 základní důvody, proč je důležité mít co nejvíce totožných základních informací na internetu

  • Posilujete vnímání vaší značky (firmy) v myslích zákazníků
  • Zvyšujete dohledatelnost vaší značky (firmy) v digitálním prostředí
  • Posilujete relevanci vaší značky (firmy) vůči vyhledávačům Google, Seznam a Bing a posouváte tak webovou stránku výše ve výsledcích vyhledávání

 

Důvod č. 1 – Posilujete vnímání vaší značky (firmy) v myslích zákazníků

Reputace vaší firmy závisí na mnoha okolnostech.  Utváří se prostřednictvím všech míst interakce vaší značky se zákazníkem nejen v off-line prostředí. Na ulici, v provozovně, chováním vašich obchodníků a prodavačů, na infolince, ale samozřejmě také v online prostředí.

Máte webové stránky? Komunikujete na sociálních sítích? Píší lidé komentáře na vaši značku (firmu) do různých adresářů a katalogů, na Google?  To vše má podstatný vliv na povědomí a podvědomí vašich zákazníků ve vztahu k vaší značce (firmě).

Dbáte striktně na ochrannou zónu u loga. Třicetkrát předěláváte jakýkoli leták, banner nebo vývěsní štít. Školíte personál na styk se zákazníkem…  Tak proč takovou péči nevěnujete také online prostředí, které je neméně důležité?

Jak vypadá vaše firma na internetu?  A nemyslím tím teď váš web nebo vymazlenou fanpage na Facebooku. Pojďme se podívat na naprostý základ: Co najdou uživatelé na Google, v aplikacích nebo v mapách, když narazí na vaši firmu?

Představte si, že se zeptáte deseti svých známých na konkrétní restauraci a dostanete 10x totožnou odpověď.

 

Parádní signál pro vás do restaurace vyrazit, že? Posílilo to vaši důvěru? Říkáte si: „Všichni mi řekli to samé, všichni ji znají – to bude něco dobrého.“

 

A teď si představte opačný případ:

 

Každý vám řekne něco jiného, někdo ji nezná, někdo tvrdí, že je tam úplně jiná restaurace… risknete si do ní zajít? Asi ne, že? Vaše důvěra je otřesena a vy se raději poohlédnete jinam.

A úplně stejně to funguje s vašimi zákazníky a internetem. Nikdy nevíte, kde „vyskočí“ informace o vaší značce (firmě) na internetu. A ani jste ji tam nemuseli umístit vy. Prostě tam probublala od uživatelů, katalogy je navzájem „opisují“ a zvažují relevanci kterou nemají jak ověřit.

Pokud zákazník najde pokaždé jiný název, různá telefonní čísla, nepřesné nebo neaktuální informace, podvědomě na něj toto působí. A mozek si pamatuje. Pokud neposkytujete vyloženě unikátní službu nebo nemáte služby zákazníkům na nadstandardní úrovni, ale pohybujete se ve vysoce konkurenčním prostředí, je vysoká pravděpodobnost, že vaši zákazníci přejdou pozvolna ke konkurenci, která se o svou značku stará. Jejich důvěra se neposiluje – naopak pozvolna klesá. Pak už jen stačí nějaký další negativní, byť marginální, zážitek s vaší značkou (firmou).

Zákazník totiž pozná, kdo se o značku (firmu) dobře stará a očekává, že se podobná péče projeví také v přístupu k němu jako zákazníkovi. Podívejte se na níže uvedené příklady – konkurenční firmy se stejnými produkty a službami. Jedna z nich se intenzivně stará o svou online reputaci. Dává tím potenciálním zákazníkům signál, že její služby budou kvalitní a péče vysoká.

A skutečně – zákazníci hodnotí takové firmy výrazně lépe. (průměrné hodnocení je počítáno z recenzí na Google Moje Firma)

 

 

A co vy?

Udělali jste si analýzu vaší firmy na internetu?  Co vám vyšlo? Jaký signál dáváte svým zákazníkům?

Mohou vám na první dobrou důvěřovat nebo se mají poohlédnout po konkurenci? Máte vše v pořádku? Gratulujeme.

Nevyšla analýza tak úplně podle vašich představ?

Nezoufejte, jste již jen kousek od toho začít s nápravou. Platforma Mext je napojena na rozsáhlou partnerskou síť desítek důležitých míst na internetu a v dalším digitálním prostředí.        Licenci můžete získat již od 399 Kč za měsíc a díky ní pak v platformě velmi jednoduše – na jednom místě během pár vteřin – udržujete své informace stejné a aktuální.

Výrazně tak zvýšíte důvěru ve vaši značku, ušetříte váš čas, zbavíte se zbytečných starostí a získáte více zákazníků.

Čtěte dále: Důvod 2. – Zvyšujete dohledatelnost vaší značky (firmy) v digitálním prostředí

Autor: Vladimír Buťa