V následujícím textu se dozvíte základní informace o zákaznické Administraci a službě lokálního marketingu MEXT.

Přihlášení

Pro správné fungování služby MEXT je důležité mít v Administraci správně nastaveny firemní údaje. 
Informace o vaší firmě se propisují na internet do rozsáhlé distribuční sítě, včetně vyhledávače Google.
 V návodu vám ukážeme, jak jednoduše a správně firemní údaje spravovat.

Do Administrace se dostanete tak, že do adresního řádku zadáte https://cmp.mediatel.cz/ a na úvodní obrazovce napíšete své přihlašovací jméno (v tomto případě je to e-mail) a heslo, které je odesláno na e-mail při registraci služby.

Pokud si heslo nepamatujete, zvolte obnovu hesla přes funkci Zapomněli jste heslo. Na zadanou e-mailovou adresu obdržíte odkaz na stránku, kde si jednoduše heslo změníte. Pro vytvoření nového hesla zadejte váš e-mail a nově zvolené heslo. Pro kontrolu prosím heslo ještě zopakujte. Potvrďte tlačítkem obnovit.

Prostředí zákaznického portálu

Pokud máte aktivní produkt MEXT (uhradili jste fakturu za jeho využívání), je po přihlášení rovnou otevřena kategorie Zákazník a její obsah. V levé horní části obrazovky jsou základní údaje o firmě, které je možné snadno editovat. V pravé horní části obrazovky je pak uvedeno jméno vašeho obchodního konzultanta.

Uprostřed stránky je souhrn toho, jak je profil nastavený a propojený. To je vidět z uvedených optimalizačních úkolů. Jedná se o návrhy, jak můžete svůj profil vylepšit a zefektivnit jeho fungování.

V dolní části stránky jsou statistiky zákaznického obsahu.

V levé části obrazovky je navigační menu. Pokud zvolíte kategorii Místa, dostanete se k přehledu záznamů vašich poboček, či provozoven. U každého místa je uvedena adresa a informace o aktuálně běžících produktech.

Pro detailnější informace k místům, kde je spuštěný produkt MEXT, se dostanete přes kategorii MEXT v levé části obrazovky, proklikem na položku Profily. Pod přehledem profilů vidíte, kde se vaše firemní informace zobrazují. Je to až 20 míst napříč internetem, v chytrých telefonech i navigacích. Nechybí zde samozřejmě Google Bussines, Facebook, Najisto, Foursquare a další.

K samotnému obsahu profilu se přejdete tak, že v horní části — v přehledu profilů, kliknete na modré tlačítko Editovat. K obsahu profilu se můžete dostat i jinou cestou a to kliknutím na tlačítko Editovat v přehledu míst.

Editace profilu

Informace z profilového formuláře se zobrazují v celé síti MEXT. Jeho jednotlivé položky si nyní projdeme a řekneme si co je důležité mít vyplněno, jak a z jakého důvodu.

První částí jsou Základní údaje. Do pole Titulek uveďte název firmy tak, jak se bude internetu zobrazovat. Slogan je krátký text, claim, motto, které vystihuje vaše podnikání. Firemní logo se zobrazí v profilech v distribuční síti MEXT. Mělo by být dostatečně kvalitní a nejlépe ve čtvercovém formátu. Do popisu firmy uveďte předmět podnikání firmy. Trochu se rozepište, ať se potenciální zákazníci dozví vše důležité. Akční zprávou oslovíte zákazníky ve chvíli, kdy se rozhodují. Je velmi oblíbená pro komunikování akčních a speciálních nabídek pro vaše zákazníky. Funguje tak, že do akční zprávy uvedete text sdělení, který se ve zvýrazněné podobě zobrazí v hlavičce vašeho profilu a o řádek níže pak internetovou adresu, kam se zpráva odkazuje (například odpovídající podstránka vašeho webu).

Akční zpráva se formou zvýrazněného krátkého textu zobrazuje ve výsledcích hledání a dále pak i ve firemním profilech na Zlatých stránkách, Najisto, Cylex, BrownBook, Infobel, Tupalo, Foursquare a Where To. Přitáhne pozornost a perfektně vás odliší ve výsledcích hledání od konkurence. Jedná se o unikátní věc, kterou jiné platformy nenabízejí.

Není dokonce ani standardním obsahem bezplatného záznamu v katalozích.

Druhou částí formuláře jsou Kategorie, které katalogovým způsobem firmu zařazují dle oboru podnikání. Je dobré uvést všechny kategorie relevantní pro vaši firmu. Další rubriky snadno přidáte tak, že začnete psát do volného pole a vyberete z nabízených možností. Pořadí kategorií můžete měnit jejich přetažením. První uvedená kategorie se bere jako hlavní. Pokud budete nějakou kategorii chtít odebrat, stačí kliknout na ikonu odpadkového koše umístěnou vpravo. Tento princip změny pořadí a mazání je funkční i ve zbytku profilového formuláře.

Velmi důležitá jsou Klíčová slova, která ovlivňují jak dohledatelnost firmy, tak umístění firmy ve výsledcích vyhledávání. Při jejich výběru je vhodné vybrat taková slova a sousloví, která zákazníci při vyhledávání často zadávají. Například firma provozující autoservis sem může zadat sousloví opravy osobních automobilů.

V další částí formuláře je oficiální firemní údaje a adresa, která slouží mimo jiné pro správné umístění vaší firmy v mapách. Pokud zde vidíte, že není umístění na mapě přesné, můžete přes odkaz pod mapou adresu změnit. U kontaktních údajů je důležité, aby byly vyplněny tak, jak je budou zákazníci reálně hledat. Kromě telefonu, určitě uveďte i svůj email a web.

Pro Sociální sítě stačí uvést fanpage vaší firmy na Facebooku či Twitteru.

Důležitý údaj pro uživatele jsou Otevírací hodiny. Ty jsou často neúplné nebo neaktuální. Prostřednictvím MEXT můžete otevírací hodiny kdykoli aktualizovat. Pro svátky nebo jednorázové změny využijte Sváteční otvírací hodiny, které si zadáte pro konkrétní datum. Další obsah je zaměřený na produkty, služby a značky. Stejně jako klíčová slova ovlivňují vyhledávání. Je důležité uvést všechny, které jsou relevantní pro vaši firmu. Součástí profilu jsou také informace o členstvích, jazycích, specialitách a certifikátech.

Z uvedených platebních metod vyberte odpovídající.

Zajímavý obsah, který vaše zákazníky zaujme, jsou fotografie. Fotografie jednoduše vložíte přes Fotografie. Kliknutím na tlačítko Přidat a další vložíte přetažením nebo ji vyberete z umístění na vašem počítači. Každá z fotografií může být doplněna titulkem a popisem. Například na Google tyto informace následně ovlivňují vyhledávání.

Díky profilovému obrázku vaše firma více zaujme a vynikne mezi ostatními. Obrázek by měl být dostatečně kvalitní a buď jej vkládáte rovnou v obdélníkovém tvaru nebo jeho obdélníkový výřez vyberete při vkládání.

Videa a virtuální prohlídky přidáte vložení odkazu na jejich umístění ve službě YouTube a Google. Dle zaměření vaší firmy si také můžete vytvořit Rozšířený obsah a ten připojit k vaší prezentaci.

Formulář profilu je celkem dlouhý a proto je v pravé části obrazovky umístěné menu, přes které se můžete rychleji dostat k vámi požadované části.

Všechny provedené změny můžete uložit najednou na závěr, ale doporučujeme to dělat průběžně. Jak se projevují vámi udělané změny ve skutečném profilu na internetu se můžete vždy podívat po kliknutí na tlačítko Zobrazit na v horní části profilového formuláře.

Nápověda

Pokud vám nebude cokoli jasné, zavítejte v Administraci do strukturované nápovědy, která se nachází pod poslední položkou levého menu.