Jelikož ještě chvilku potrvá než se ekonomika pořádně oklepe, v pokračování našeho edukativního marketingového seriálu se dnes opět zaměříme na úspory. Dnes se společně zamyslíme nad tím, které marketingové kanály je možné v rámci úspor omezit a které naopak podpořit a získat tím i v těžší době více tržeb.

Dělejte jen to, co má opravdu smysl

Prvním krokem, který je nutno učinit (a na který máte nyní i pravděpodobně čas), je marketingový audit. Kde všude momentálně propagujete svou firmu? Je nemalá šance, že podobně jako většina retailových firem a poskytovatelů služeb kombinujete, co se dá. Platíte si online propagaci, píšete blog, získáváte fanoušky na sociálních sítích, děláte newslettery, chodíte na konference… Sepište si veškeré propagační aktivity.

Jakmile toto budete mít, analyzujte, co vás kolik stojí, odkud k vám chodí nejvíce zákazníků, kolik u vás utratí peněz a jak často se vrací. Na světě nejsou dvě stejné sněhové vločky, a i v tomto případě mnoho společností může mít toto podobné, nikoliv však stejné. Proto potřebujete individuální analýzu. Někdo získává nejvíce konverzí z vyhledávání na Googlu, jiný z reklamy na Instagramu, dalšímu pomáhají mapy či newsletter. Vy musíte vědět, co a jak funguje u vás.

Vyberte si platformy a sociální sítě, které jsou pro vás ty nejefektivnější a zbylé nechte prozatím být. Ne navždycky, ale momentálně není čas experimentovat či vytvářet kanály a aktivity, u kterých potrvá dlouho, než začnou pořádně fungovat. Vyvstává ovšem otazník, který se týká vyhledávání na Googlu. To je dnes naprosto stěžejní bez ohledu na ostatní aktivity. Zkušenější z vás vědí, že nejoblíbenější vyhledávač na světě řadí výsledky z velké části podle toho, kolik je o vás zmínek jinde na internetu. Z toho logicky plyne, že čím méně máte aktivních profilů na sociálních sítích a dalších platformách, tím horší pozice na Googlu. A nemluvíme jen o pozici vašeho webu ve vyhledávání, ale také o zobrazení vašeho profilu Moje firma (ty výsledky hned u mapy) při lokálním hledání. A samozřejmě také o odkazech na vaši firmu v různých katalozích, vertikálách a profily na sociálních sítích. Ty Google a koneckonců i Seznam a Bing rádi míchají do výsledků vyhledávání.

Propadat se stránkami vyhledávače dolů do světa zapomnění je situace, kterou samozřejmě vůbec nechceme. Má tedy smysl vše udržovat jen kvůli Googlu? Ano. Naštěstí to ale nemusíte dělat vy. Přesně proto je zde náš software Mext, který nabízí úsporné řešení. Automaticky vám bude propisovat aktuální informace i na ty profily, které momentálně nebudete jinak více řešit.