V současné době zavřených restaurací a omezeného pohybu v ulicích jsou rozvážkové služby jedním z klíčových pracovních odvětví, jak jsme si řekli v předchozím článku. Dnes si vysvětlíme, jak správně upoutat a získat vašeho potenciálního zákazníka.
Od vyhlášení nouzového stavu, který vedl k zavření většiny restauračních zařízení v zemi dramaticky vzrostla poptávka po rozvážkové službách. A pro lidi, kteří jsou zvyklí tzv. „jíst venku“ jsou rozvážkové služby doslova darem z nebes, který je uchrání před otravou z jídla při nevydařených kulinářských experimentech v kuchyni. Konkurence je ovšem v současnosti opravdu velká, a proto si v dnešní článku povíme, jak zákazníka přesvědčit, že právě vaše rozvážka je pro něj ta pravá.
Nezáleží přitom, zda se jedná pouze o doplňkovou službu při vaší restauraci či zda se jedná o vaší hlavní činnost. Vzhledem k tomu, že není možné odhadnout, jak dlouho současná omezení potrvají, je pro vás důležité pokusit se na tomto trhu prosadit. Berte to tak, že až se věci vrátí opět do normálu, budete moct těžit, jak ze své nově nabyté klientely, tak ze zkušeností, které získáte.
V první řadě je nutné se zaměřit na sociální média. Ty, jak všichni víme, mají v současnosti obrovský dopad na rozhodování běžných zákazníků. Úplný základem by pak mělo být vytvoření vlastní reklamy, která se bude vybraných osobám pravidelně zobrazovat. To jde ruku v ruce s dalším neméně důležitým krokem, což jsou slevové akce. Výhodná cena dopravy či její úplně odpuštění při prvním nákupu vašeho potenciálního zákazníka zcela určitě navnadí, aby zkusil právě vaší rozvážkovou službu. Jedná se ale pouze o první krok.
Pokud se z jednorázového klienta stane váš pravidelný zákazník, bylo by vhodné zauvažovat, zda nezavést odměny pro věrné klienty. Tou může být buď další sleva či například dárek ve formě dezertu či nápoje zdarma. Benefitem pro pravidelného zákazníka ale může být i například možnost přednostního doručení, díky kterému váš klient získá pocit, že vám na něm záleží. Takový zákazník určitě nevynechá příležitost si u vás něco příště objednat.
Nabízejte služby, které konkurence buď nemá nebo je automaticky neuplatňuje. Namísto dovozu pouze k domovním dveřím nabídněte svým zákazníkům možnost dovézt jídlo až ke dveřím bytu. V tomto případě je ale důležité dodržovat určitá zdravotní bezpečnostní pravidla, která jsme si vysvětlili v předchozím článku o povolených způsobem prodeje. Jedná o skvělý způsob, jak získat nad ostatními společnostmi konkurenční výhodu.
Samozřejmě se občas stane, že zákazník není s vaší službou spokojen. Objednal si něco jiného? Přišlo mu jídlo později či studené? Nabídněte mu možnost vás kontaktovat, čímž získáte šanci věci napravit. Ať už se mu za své pochybení revanšujete slevovým kupónem či další objednávkou zdarma, vyšlete mu tím signál, že vám záleží na vaší práci. Je jednodušší ztratit zákazníka než získat nového. A spokojený zákazník, který se se svou příjemnou zkušenosti s vaší službou podělí na internetu či s přáteli, je tou nejlepší reklamou, kterou si můžete přát.