Většina českých internetových uživatelů pro internetové vyhledávání preferuje vyhledávač Google. Aktuálnost a správnost firemních informací ve vyhledávání Google často určuje v očích uživatelů rozdíl mezi prosperující společností a společností, která se snaží na trhu zůstat.

Uživatelé, kteří přes chytré zařízení připojené k internetu hledají služby ve svém okolí, často po zadání vyhledávacího dotazu nekončí pouze na stránkách Google Mapy. Mnohem častěji končí na tzv. firemních profilech portálů typu: Firmy.cz, ZlatéStránky.cz, Najisto.cz a sociálních sítích typu Facebook, Yelp, Foursquare a dalších.

Vyhledávání na Google s MEXT

V minulosti bylo pro marketéry časově náročné a finančně neefektivní propagovat svoji firmu ve všech těchto zdrojích a pravidelně informace o firmě aktualizovat. Když se k tomu přidaly komplikace s větším množstvím poboček, nebo nepřesnou GPS lokalizací, byl oheň na střeše. Neaktuální data způsobovala hledajícím zákazníkům problémy, které přerůstaly v negativní vnímání značky.

V roce 2015 však přišla společnost Google s řešením a zpřístupnila pomocí API svůj systém Google My Business externím platformám (český název Moje firma na Googlu). Zcela nový způsobem tak umožnila firmám a specializovaným platformám spravovat firemní informace na internetu.  Firmy tak mohou jednoduše získávat informace o svém umístění v Google vyhledávání a na Google Mapách (mobilních navigacích).

vyhledávání na internetu

Tato novinka způsobila největší revoluci v oblasti správy dat a digitálního marketingu za poslední dekádu. Služba Google My Business je propojena se službou MEXT, která je v České republice jedinou digitální platformou umožňující firmám tímto způsobem řídit svoji správu firemních údajů. Při plném nastavení mohou firmy z jednoho přístupu kontrolovat až 20 internetových médií.

Jak mít pod kontrolou výsledky lokálního vyhledávání Google, které se vašim zákazníkům zobrazují?

Společnost Google pravidelně přidává nové funkcionality do systému Google My Business, díky čemuž je možné např. spravovat u své firmy více poboček a provozoven, reagovat na hlášení neaktuálních údajů atd.

Novinky, které je možné v rámci správy Google My Business využívat díky službě MEXT:

  • Výběr fotografií ve výsledcích vyhledání
    První dojem je důležitý. Nově si můžete vybrat vlastní fotografii, kterou chcete, aby se ukazovala při výsledcích vyhledávání na Google jako první. Služba Mext navíc umožňuje jednoduše měnit Cover Photos firemního profilu, kdykoliv je potřeba.
  • Mext

  • Robustní recenze
    Uvidíte pohromadě všechny Google recenze vašich klientů místo dosavadních top pěti. Získáte komplexní pohled na to, co si vaši zákazníci vašich službách a produktech myslí. Služba Mext navíc umožňuje emailovou notifikaci v případě, že dostanete recenzi špatnou. Díky MEXT sledujete na jednom místě recenze nejen z Google, ale také z Facebook, ZlatéStránky.cz, Foursquare, Cylex, Yelp. Na recenze od Google a Facebook klientů můžete reagovat na přímo z prostředí Mext.
  • Cílem revoluce v lokálním marketingu je díky synchronizaci firemních údajů na těch nejdůležitějších zdrojích českého internetu umožnit vyhledávačům Google a Seznam lépe tyto data zpracovávat a upřednostňovat právě vaši firmu.

    Život je příliš krátký na to, abyste svůj čas trávili aktualizací a distribucí firemních údajů. Od toho je tu služba MEXT.