Lightmotivem tohoto svitavského dílu bylo být vidět a být snadno k nalezení.
Zajímavá restaurace na malém okresním městě má za cíl vařit jinak a lépe, než je běžné na místní poměry.
„Potřebuji pomoc, nevíme si rady, asi něco děláme špatně – malá návštěvnost, jsme před zavřením podniku,“ říkal Filip.
U Filipa bojovali s tím, že je lidé moc neznali, restaurace nebyla snadno k nalezení a informace, které o ní byly dostupné, nevzbuzovaly moc důvěru. A nepomáhalo tomu ani to, že z obavy před odrazením zákazníka byly ceny na jídelním lístku na webu raději schované.
Pokud chci jako uživatel vybrat novou restauraci, zajímají mě primárně 3 hlavní věci.
- Kde restaurace je a jestli je otevřena.
- Co vaří a za kolik.
- Jaké jsou zkušenosti ostatních.
K těmto informacím se musí uživatel dostat co nejrychleji a nejjednodušeji. I když jsme našli kontaktní údaje na mnohem více místech, než v předchozích případech, informace byly roztříštěné.
Analýza
Restaurace měla výborné hodnocení již před Superšéfem, a tak bylo škoda, že nebyla na internetu moc vidět a byla obtížně k nalezení jak v reálném světě, tak v tom virtuálním.
Ceny jsme se nedozvěděli odnikud, na webu byl sice jídelní lístek, ale bez cen. U Filipa se potýkali také s tím, že lidé o nich říkají, že jídlo bylo sice dobré, ale na místní poměry drahé. Taková reakce je pochopitelná – pokud zákazník není dopředu informován, může mít zcela jiné očekávání ohledně ceny a je to pro něj nepříjemné překvapení. A nenechá si je pro sebe.
Pokud ale v zákazníkovi vzbudí prezentace restaurace, recenze a doporučení očekávání kvalitní služby a dobrého jídla (byť se mu cena může jevit nejdříve vysoká) a jeho očekávání dobré kuchyně je potvrzeno – tak cena už nehraje velkou roli.
Ještě k webu – postaven svépomocí na DIY (Do It Yourself – udělej si sám) platformě bez vlastní domény (na doméně 3.řádu), bez responzibility pro mobily, s jídelním lístkem bez cen a jakéhokoli onpage SEO neměl moc šancí zabodovat u vyhledávačů aní zákazníků.
Řešení
Spuštění platformy MEXT – srovnání informací, kontaktních údajů a optimalizovaného obsahu (popisy, fotografie), automatická autorizace Google Moje firma a propojení již existujících záznamů v platformě. Vytvoření stálého menu, polední nabídky a nápojového lístku v platformě a jeho synchronizace do partnerské sítě (Facebook, TripAdvisor, Zlaté stránky, Najisto aj.)
Nové webové stránky a jejich propojení s platformou MEXT – snadná aktualizace jídelního lístku přímo na webu. Responzivní web jsme samozřejmě koncipovali co nejvíce konverzně tak, aby byl lehce dostupný kontakt – telefonní číslo, rezervace, snadno dostupné menu a také poloha na mapě.
Výsledky
Dohledatelnost
Stejně jako v předchozích případech MEXT v krátkém čase synchronizoval údaje a synergie záznamů posílila dohledatelnost a zobrazení restaurace uživatelům. Dlohodobě se drží prezentace restaurace kolem hodnoty 10.000 zobrazení týdně. Zajímavý je obrovský peak v prvních týdnech po spuštění, kde díky aktualizaci dostaly záznamy velkou relevanci a byly hodně preferované jednotlivými službami.
Přímo ve vyhledávání na Google se prezentace – profily restaurace – zobrazí v průměru 4,5 tisíckrát za týden.
Jak moc je důležitý v dnešní době záznam na Google Moje firma je vidět z tohoto grafu – 1570 konverzních akcí od spuštění prezentace. Pro zajímavostst ukazujeme graf rozložení po dnech v týdnu.
Obrovskou výhodu platformy, proti ruční správě záznamů (byť specializovanou firmou) je uzamčení záznamů proti změnám. Třeba Google navrhovanou změnu provede a následně notifikuje vlastníka záznamu mailem o provedené změně.
Na tomto příkladu se můžete podívat, že dokud nepotvrdí majitel restaurace navrhovanou změnu, ta se nerealizuje — jen za říjen přišlo přes Google 5 navrhovaných změn, které nebyly relevantní a MEXT tak zabránil změně prezentace a návratu nerelevantních údajů.
Jídelní lístek je nyní vytvářen přímo v platformě
a je propisován automaticky na web (samozřejmě plně responzivní) a na další připojená místa (v ukázce samostatná záložka na Facebooku nebo menu na zlatestranky.cz)
Webové stránky
Nové webové stránky jsou moderní, responzivní, s možností editace přímo majitelem, s propojenými jídelními lístky z Mext a maximálně konverzní.
Opět se ukazuje, jak klíčová je dobrá responzivita. Jak vidíte z přiloženého řídícího panelu, opět je největší provoz na internetu z mobilních zařízení, celých 81% je prováděno přes mobilní telefony nebo tablety.
Nejvíce návštěv na web je realizováno přes Google, následují přímé přístupy a zhruba 10% návštěvnosti generuje Seznam. Opět se tak potvrzuje, že Google je již díky mobilním telefonům a Androidu dominatním zdrojem zákazníků.
A na závěr oblíbené recenze a doporučení.
Zpětná vazba je pro jakékoli podnikání nesmírně důležitá. Pomůže vám najít slabiny, zlepšit služby a dále posunovat svůj podnik. Hodnocení je důležité také pro vyhledávání a vyhledávače – na zadání „nejlepší restaurace“ dosanete restaurace s nejvyšším hodnocením.
Pro práci se zpětnou vazbou je fajn mít přehled z co nejvíce zdrojů a pracovat s ní co nejrychleji. K tomu pomáhá agregace recenzí, kterou mají nyní U Filipa z Mextu jednoduše k dispozici a také mailové notifikace v reálném čase.
U Filipa má stále velmi dobré hodnocení – 4,4* by moje rozhodnutí zavítat tam jednoznačně posílilo.
Restaurace U Filipa rozhodně stojí za návštěvu. Pokud budete v okolí, nenechte si ji ujít – lehce ji už najdete na svých mobilních telefonech nebo v navigaci ve vaše autě.