Případová Studie – obor květinářství 

Nízké povědomí o firmě v jejím okolí

Květinářství rodinná firma s dlouholetou tradicí na jižní Moravě bojovala s nízkou návštěvností a slabými tržbami.  Již nestačilo jen rozdávat letáky a lákat na slevové akce.Placená reklama sice splnila účel, ale byla hodně nákladná a bylo potřeba ji neustále optimalizovat. Investice do ní se tak v tržbách nevracela. Začala tak hledat další cesty pro získání zákazníků, spojené s vyhledáváním firmy na internetu.  Naštěstí květinářství právě před jarní sezonou narazilo na službu MEXT a rozhodla se ji vyzkoušet.

Lokální hledání a růst tržeb

Právě lokální hledání byla oblast, která nabízela pro květinářství obrovský prostor pro zvýšení návštěvnosti a růstu tržeb. Dle statistik – lokální vyhledávání končí ve 2️1️ % nákupem nebo využitím služby. Pokud zvýšíme dohledatelnost květinářství v lokálním hledání na internetu, tak i nákupy v kamenném obchodě porostou.  Důvěryhodnost firmy na internetu je klíčová a podporuje prodeje. Mnoho firem na to doplácí, protože neví, že až 35 % uživatelů volí raději konkurenci, pokud najde na internetu o firmě nepřesné nebo nepravdivé informace. A přitom řešení je velice jednoduché a levné.

Řešení?

Vzhledem na polohu a povahu podnikání jsme doporučili licenci MEXT Starter, která sjednotila firemní informace, odstranila duplicity a automaticky založila nové záznamy na místech na internetu, kde doposud chyběly. Zkontrolovali jsme přesnost informací o květinářství na internetu napříč celou partnerskou sítí.  Zajistili jsme, aby se potenciální zákazníci dozvěděli pravdivé a aktuální informace o firmě a mohli jí věřit. Protože to je to, co prodává. Velikou výhodou bylo i to, že dokážeme ochránit firemní informace před nežádoucími nevyžádanými změnami zvenčí (pomocí patentu Yext Match&Lock). Často se stává, že zákazníci, ať již omylem nebo záměrně, změní některou z klíčových informací o firmě na internetu a majitelé nebo správce o tom ani neví. Nevěříte? Zde je svědectví naší zákaznice.

Aby květinářství bylo na vyšších pozicích ve vyhledávání Google, doporučili jsme aktualizovat informace a média pravidelně a na co nejvíce místech na internetu, kde se firma nachází – na což je licence MEXT přímo dělaná. Z jednoho místa tak mohli jednoduše a pravidelně přidávat třeba fotografie nebo informace o otevírací době (a mnohem víc) do celé partnerské sítě na internetu. To napomohlo k tomu, že je květinářství mnohem častěji (a na lepších pozicích) nabízeno ve výsledcích vyhledávání na Google.

Proč je právě Google klíčové místo pro firmy? Čtěte zde.

Když se do toho vloží Mediatel s MEXT

Za květiny utratí v Česku v průměru jeden zákazník kolem 300 korun. Dle dostupných informací na internetu lze zjistit, že běžná marže při prodeji květin se pohybuje kolem 15-30 %. 

To je kolem 45-90 korun na zákazníka. Nejenže se licence MEXT Starter zaplatila, ale hlavně květinářství vydělala. Měsíčně má teď květinářství v průměru 1 600 zobrazení v Google mapách (lokální hledání), které v reálu znamenají desítky zákazníků, kteří květinářství navštíví a nakoupí!

To se už vyplatí investovat 299 Kč do lokálního marketingu, co říkáte?

Jako bonus ještě můžeme přičíst zákazníky z dalších konverzních míst na Googlu a v partnerské síti a budování dlouhodobého vztahu a důvěry se zákazníky, což podpoří pozitivní vztah k firmě a opakování nákupu.  Je to marketingová strategie s nejvyšším konverzním poměrem vůči ostatním placeným reklamám na internetu.

Zobrazení v mapách Google

 

Zobrazení v mapách Google za posledních 12 měsíců – v průměru 1600 zobrazení za měsíc. Zdroj: aplikace MEXT

Obor květinářství je hodně sezónní záležitost, jak můžeme vidět v četnosti použití klíčového slova květinářství napříč celým rokem pomocí nástroje google.trends.cz

Použití výrazu „“květinářství“” za 12 měsíců ve vyhledávání Google. Zdroj: google.trends.cz

Licence MEXT pomohla tyhle výkyvy poptávky květin během roku zmírnit a propady navýšit.

Konverze

Jako konverzi v lokálním marketingu určujeme zobrazení trasy (návštevu prodejny), kontaktování (zavolání) a také proklik na webové stránky. Pokud bychom se znovu podívali na statistiky, tak Google říká, že 80 % zákazníků, kteří trasu vyhledají, tak prodejnu ještě ten den navštíví a nakoupí. 

Pokud se podíváme na všechny konverze tímto způsobem, tak květinářství mělo v průměru 10 konverzí týdně a zájem zákazníků rostl. Co to přesně pro květinářství znamená a kolik zákazníků mu to přineslo? Jak pracovat s konverzemi a co je to konverzní poměr se dozvíte v našem dalším článku již brzy.

Konverze za posledních 12 měsíců. Zdroj: aplikace MEXT

Doporučení – Online reputation management

Další oblast, kde má květinářství potenciál růst je online reputation management. Pro ty z vás, pro které je to novinka, tak doporučujeme jít víc do hloubky a přečíst si náš článek zdeZahrnuje to hlavně správnou práci s recenzemi a hodnocením, sledování konkurence a budování komunity fanoušků vaší firmy. 

Velký vliv na tržby a chování zákazníka mají právě hodnocení – pozitivní i negativní, protože:

  • 70 % stěžujících si zákazníků u vás opět nakoupí, pokud s nimi komunikujete a řešíte stížnost v jejich prospěch. 
  • 94 % dotazovaných navíc uvedlo, že je negativní recenze odradily od návštěvy dané firmy
  • 57 % nakupujících si vybere ten podnik, který má více jak 4 hvězdičky
  • 84 % spotřebitelů důvěřuje online recenzím stejně jako ústním doporučením

Také bojujete s nízkou návštěvností?

Svými službami a zkušenostmi dovedeme oslovit jak řemeslníky, tak i ty největší a nejnáročnější klienty. Neváhejte nás kontaktovat pro sjednání nezávazné schůzky na zákaznické lince 841 12 12 12, e-mailem na info@mediatel.cz nebo nám napište do chatu na našem webu (vpravo dole).

Pro víc tipů z oblasti podnikání a marketingu sledujte @mediatel na sociálních sítích:

Facebook

Instagram