Strojové učení má vliv na čím dál víc odvětví. Jedním z nich je i služba Google Ads.

V Google Ads je strojové učení využíváno např. pro efektivnější fungování strategií nabídek, automatizovaného cílení reklam, či vytváření celých automatizovaných (tzv. chytrých) kampaní. Nyní je např. využíváno i při vytváření a zobrazování textových reklam ve vyhledávání na Googlu. A to v rámci takzvaných responzivních reklam ve vyhledávání.

Google začal strojové učení více využívat nejprve v nových responzivních obsahových reklamách pro obsahovou síť. V těch je možné vytvářet až 5 nadpisů a popisů, až 15 marketingových obrázků a 5 log firmy. Od poloviny roku 2018 byla vybraným inzerentům zpřístupněna možnost betatestování nových responzivních reklam ve vyhledávání (RRV). Google však uvolnil betatestování širšímu spektru inzerentů až teprve ke konci roku 2018.

Responzivní reklamy ve vyhledávání mohou obsahovat až 15 nadpisů, dlouhý nadpis a 4 popisy.

Google říká:

Čím víc nadpisů a popisů zadáte, tím víc bude mít Google Ads příležitostí k zobrazování reklam, které blíže odpovídají vyhledávacím dotazům vašich potenciálních zákazníků, což může zlepšit výsledky vašich reklam. 

Po zadání nadpisů a popisů vytvoří služba Google Ads z textu několik neopakujících se kombinací reklam. V průběhu času otestuje Google Ads nejslibnější kombinace reklam a zjistí, které kombinace jsou pro různé vyhledávací dotazy nejrelevantnější.

S čím nám responzivní reklamy ve vyhledávání mohou pomoci?

  • S vytvářením flexibilních reklam, které se přizpůsobí šířce zařízení, takže budeme mít více místa na předání našeho sdělení potenciálním zákazníkům.
  • Pomohou ušetřit čas, jelikož nám umožňují zadat více nadpisů a popisů, aby služba Google Ads zákazníkům zobrazovala ty nejrelevantnější kombinace.
  • Pomohou zasáhnout více potenciálních zákazníků díky většímu počtu možných nadpisů a popisů, což našim reklamám skýtá příležitost účastnit se více aukcí a odpovídat většímu množství dotazů.
  • Zvýší výkon reklamní sestavy přilákáním dalších kliknutí a konverzí, které naše stávající textové reklamy nezachytí, jelikož responzivní reklamy ve vyhledávání nám umožňují účastnit se více aukcí.

Díky strojovému učení tak mají tyto reklamy větší potenciál nabrat ve vyhledávání na Googlu velmi dobrý výkon. Tyto reklamy jsou sice stále ve fázi beta a jejich výkon je tak nutné stále hlídat. Na ucelenější hodnocení výkonu je sice ještě brzy, ale první signály ukazují pozitivní výsledky. Někdy se jedná o vyšší CTR, jindy zas např. nižší CPC při zachování stejné prům. pozice reklamy. 

Strategie nabídek využívají strojové učení již delší dobu. Nyní však daleko více než kdy jindy. Zde je příklad nárůstu konverzí (nákup v e-shopu), po aktivaci automatizované strategie nabídek.

Pro korektnost je třeba uvést, že tyto výsledky byly zapříčiněny více faktory. Ze zpětné analýzy ale vyplynulo, že právě nastavení nové automatizované strategie nabídek byl ten nejsilnější impuls nárůstu konverzí.

Jak už ale říká spousta expertů na on-line marketing. Automatizace různých procesů správy kampaní a napojení strojového učení neznamená, že se kampaně nastaví a vše bude fungovat i bez PPC specialisty. Tomu naopak odpadne řada rutinních prací a bude tak mít víc času věnovat se vymýšlení strategií napříč jednotlivými nástroji, kreativní reklamy a analýzami, se kterými si strojové učení stále ještě neporadí.

Zdroje: