Co jsou panely znalostí Google?
Panely znalostí jsou informační panely, které se ve vyhledávání Google zobrazují na obrazovce vpravo po vyhledání entity (lidé, společnosti, místa, předměty, díla, …) obsažené v Knowledge Graphu Google (databáze informací). Mají poskytnout stručný přehled informací o daném subjektu tak jak ho vidí Google.
Jak panely vznikají?
Tyto panely jsou automaticky generované Googlem a zdrojové informace pro tyto panely Google vyhledává z různých zdrojů napříč webem. V některých případech Google pracuje s ověřenými databázemi pro určitý typ entity (např. Databáze filmů, nebo umělců) a informace z těchto zdrojů kombinuje s jinými open-source zdroji.
Aktualizace informací v panelu znalostí
Vzhledem k automaticky generované povaze obsahu v panelu znalostí Google poskytuje dvě hlavní možnosti jak informace na panelu upravit. Google informace upravuje buď na základě zpětné vazby od uživatelů vyhledávače Google obecně, protože každý z nich má možnost doporučit úpravu některé z informací přímo na panelu (pomocí tlačítka Feedback pod panelem).
Druhý možný způsob jak upravit informace v panelu je nechat se ověřit společností Google jako vlastník daného panelu. Po provedení tohoto ověření je možné informace v nyní svém panelu znalostí upravit.
Pokud tedy na Google narazíte na panel s informacemi o vaší společnosti. určitě si jej nárokujte ověřením jako vlastník a využijte jej na maximum.
Jak Google vyhodnocuje zpětnou vazbu?
Po předání zpětné vazby, prochází předané informace vyhodnocovacím procesem. Google ověřuje jestli jsou poskytnuté informace ověřitelné jinde na webu, popř. bude kontaktovat uživatele, který změnu navrhnul, aby poskytl důkaz o tom, že změna je opravdu skutečná. Pokud při tomto procesu Google vyhodnotí informaci jako relevantní, aktualizuje ji v panelu znalostí.
Rozdíl mezi Business profile a Knowledge panel
I přes to, že obě funkce Google vypadají podobně, obě slouží jiným účelům. Business profile si můžete založit i Vy a jediné co budete potřebovat je účet Google. Ve svém Business profilu dáte zákazníkům vědět Vaši přesnou adresu, nebo otevírací hodiny.
Panel znalostí Google se nestará o lokální podniky, nebo poskytování informací klíčových pro Vašeho zákazníka, ale poskytuje obecné informace a zajímavosti (cena akcíí, momentální CEO, produkty, ..) o dané entitě.
Proč je pro Vás panel znalostí důležitý
Panel znalostí se ve výsledcích vyhledávání Google zobrazuje na velmi prominentním místě jak při vyhledávání z pevného počítače, tak v tom mobilním. Pokud Google uzná za vhodné vytvořit Vám panel znalostí a lidé vyhledávají Vás nebo Vaší značku, panel znalostí Vám přivede velké množství provozu na vaše webové stránky. Panel znalostí je také funkce komerční a při správném nastavení Vám umožní zviditelňovat svoje produkty či nabídky.