Lidé se díky internetu naučili mít informace rychle dostupné a zároveň internet nabízí další podniky, odpovídající jejich hledání. Co se stane, když vaše informace nebudou správné? Například bude špatný telefon nebo otevírací doba? Vaši zákazníci ztratí ve vteřině důvěru a poohlédnou se po konkurenci.
- 95 % lidí uvádí, že našlo nesprávné informace o firmách při hledání.
- 91 % z nich bylo negativně ovlivněno nesprávnými informacemi při vnímání dané firmy.
- Na 35 % měly nesprávné informace natolik významný vliv pro další rozhodování, že raději zvolili jinou firmu.
Dnes lidé nepoužívají jen vyhledávače Google nebo Seznam. Pracují s mnoha aplikacemi, sociálními sítěmi, jsou v autech s chytrou navigací nebo hledají v mapách nejbližší podnik. Pokud nepostihnete co nejvíce míst, kde mohou vaši budoucí hosté být, ztrácíte tak zákazníky.
A navíc vyhledávají lokálně. Ve svém okolí na mobilu, v mapě, hledají nejbližší místo odpovídající jejich představě. Lokální hledání dramaticky roste. A tak místo několika výsledků můžete dostat třeba na mobilu v Google mapách, nebo při hlasovém vyhledávání, místo sady výsledků pouze jeden jediný.
Pro vás jako restauraci je tedy životně důležité, aby vás uživatelé našli
- ve vyhledávání,
- v oborových vertikálách — například v TripAdvisoru, Restu,
- na sociálních sítích — Facebook, Foursquare,
- v mapách na Google a dalších mapách, v navigaci Waze nebo TomTom,
- v silných katalozích firem, kterým vyhledávače dávají velkou relevanci (a díky tomu jsou odkazy do profilů v katalogu, na sociální síti nebo TripAdvisoru velmi často mnohem výše, než první web nějaké restaurace).
Ale pozor, neplaťte zbytečně za umístění v katalogu. Lze to i zdarma a se stejným efektem.
Jak fungují správné informace
Pracujete s důvěrou uživatele ve vaši firmu nebo službu a budujete svou online reputaci. Představte si, že najdete na internetu při hledání restaurace
- informaci, že je otevřeno a když dorazíte před restauraci, dozvíte se, že otevírá až za dvě hodiny,
- telefonní číslo, které je ale již zrušené,
- několik různých názvů daného podniku,
- adresu, která je neplatná, protože je to adresa z rejstříku k majiteli domů,
- místo italské restaurace je zde už rok čínské bistro.
Jaký máte v takové situaci pocit? Cítíte se podvedeni, jste naštvaní, otrávení a automaticky si tento pocit spojujete s daným podnikem. A s tímto pocitem do restaurace vstupujete. Tyto informace o vašem podnikání ovlivňují nejen uživatele a zákazníka.
Správnými informacemi na internetu posílíte i svou online prezentaci v „očích“ vyhledávačů a zlepšíte pozici vašeho webu.
Díky správným, aktuálním a konzistentním informacím napříč internetem dáváte signál nejen zákazníkům, ale také vyhledávačům – Google, Bing, Seznam – že je vaše firma relevantní, důvěryhodná a že ji mohou bez obav ukázat uživateli, který právě podobnou službu hledá.
Zároveň díky zpětným odkazům z těchto míst posilujete váš ranking (sílu vaší prezentace) v „očích“ algoritmu daného vyhledávače.
Vaše webové stránky tak budou hodnoceny vyhledávači lépe a získají i vyšší pozici. Pokud jsou ovšem pro mobily vhodné – responzivní, přehledné a aktuální (více zde).
Když se zeptáte 10 svých známých na restauraci, penzion nebo jakýkoli jiný podnik a všech 10 vám dá naprosto přesné informace – jak se podnik jmenuje, kde se nachází, kdy má otevřeno a dají vám stejný telefon. Dostáváte perfektní signál do podniku zajít a vaše nákupní rozhodování je významně pozitivně ovlivněno.
A teď si představte situaci, kdy dostanete informace různé. Jiné adresy, někdo podnik vůbec nezná, jiný vám řekne, že je zavřeno…. Jakou motivaci služby využít máte nyní? Přesně…
A tak to funguje nejen se zákazníky, ale i s vyhledavači.
Jsou vaše informace správné a aktuální? Udělejte si naši analýzu zdarma.