Slýcháváme to již několik posledních let a trend stále pokračuje. Zvyšuje se podíl návštěvnosti z mobilů. A to na úkor jak počítačů, tak tabletů. Pokud to tedy jakákoli firma myslí na internetu vážně, musí mít perfektně optimalizovaný web pro mobily. Ať už mluvíme o responzivním designu, tak o rychlosti načítání stránek. Stále můžeme narazit na firmy, které si myslí, že responzivní design webu = zároveň 100 % optimalizovaný pro mobily (což samozřejmě není pravda), ale i těch naštěstí ubývá.
S tímto trendem jde samozřejmě i způsob správy PPC kampaní ve službách jako je Google Ads a Skliku od Seznamu. Podíl mobilní návštěvnosti na Googlu je sice větší než u Seznamu. I tam se ale podstatně zvětšuje.
Statistiky dle dat Seznamu:
- Počet kliků na Sklik ve vyhledávání na mobilních telefonech byl v roce 2018 2,3× vyšší než v roce 2016.
- V Q4 2018 bylo na mobilech uskutečněno 27 % všech prokliků ve vyhledávání na Seznamu.
- Na nejnavštěvovanějším zpravodajském webu Novinky.cz tvoří mobilní návštěvnost až 40 % a na Sport.cz dokonce až 45 %.
- Konverzní poměr na mobilních telefonech v porovnání s rokem 2017 vzrostl o 81 %.
Právě Seznam, po vzoru Googlu, zavedl v Skliku od 31.1.2019 možnost nastavovat úpravy cenových nabídek pro různé typy zařízení. Jmenovitě pro PC, mobily, tablety a multimediální zařízení zvlášť. Seznam tak reaguje na stále se rostoucí podíl vyhledávání na mobilních zařízeních.
Prozatím však možné nastavit různé cenové nabídky pro zařízení jen na úrovni kampaní. Od 6. Března 2019 bude tato možnost i na úrovni jednotlivých reklamních sestav.
Správa PPC kampaní na Seznamu je tak opět o něco přehlednější a efektivnější.
Zdroje: