Aby se předešlo šíření nebezpečného koronaviru, zavedla vláda v rámci nouzového stavu řadu bezpečnostních opatření. Jedním z nich jsou i omezení, která se týkají především restauračních zařízení a jejich způsobů prodeje. V tomto článku se podíváme na ty, které jsou stále ještě povolené.

Celá řada prodejců musela v minulých dnech zavřít svoje provozovny v důsledku nového nařízení vlády, kterými se stát snaží bojovat s koronavirovou pandemii. Některá odvětví jako jsou například restaurační zařízení pak musela ukončit provoz úplně. Momentálně by tak měly být otevřeny pouze obchody s potravinami, lékárny, drogerie, čerpací stanice, banky, pošty, krmiva a potřeby pro zvířata, optiky, novinové stánky a trafiky, prádelny a čistírny, obchody s it a e-shopy.

Nespadáte-li do uvedených kategorií, nezoufejte. I přes omezení v důsledku nařízení vlády můžete určitým způsobem nadále provozovat svou restaurační činnost. Samozřejmě, ne všichni postižení těmito nařízeními se mohou přizpůsobit, ale i tak je pro celou řadu dalších podnikatelů možné se na nové podmínky adaptovat. V zásadě existují dva způsoby, jak nadále pokračovat v podnikání navzdory omezením.

V první z nich je tzv. okénkový prodej. K tomu se již uchýlila například celá řada velkých fastfoodových řetězců jako například McDonald`s . Pokud jsou dodržena hygienická pravidla, je možné nadále prodávat zboží (především pak jídlo) skrze výdejní okénka. Máte-li tedy možnost ve svém podniku zavést okénkový prodej, zcela určitě tak učiňte. Pochopitelně, ne každá prodejna má možnost narychlo přidělávat speciální výdejní okénko, ale pokud je to ve vašich silách, bylo by dobré tuto možnost zvážit. Zároveň se prodejcům doporučuje, aby zákazníky nabádaly k využívání bezhotovostních plateb, jelikož se tak snižuje riziko přenosu koronaviru.

Dalším způsobem, jak můžete ve svém podnikání pokračovat, je využít rozvážkových služeb či zavést svůj vlastní systém rozvážení zboží zákazníkům. Je ale pochopitelně potřeba dodržovat určitá bezpečnostní pravidla. Pokud se rozhodnete sami provozovat rozvážkovou službu, je nutné, abyste své zákazníky nabádaly, aby vám daly vědět, zda se momentálně nachází v zákonně karanténě. Je-li tomu tak, musí vám tuto informaci sdělit, abyste se mohli pro tuto dovážku připravit.

V takovém případě je nezbytné omezit se zákazníkem kontakt na minimum. Kromě povinného nošení roušek, které se ostatně stejně vztahuje na každého, kdo se nachází venku, by neměl nejlépe váš kurýr vůbec přijít do kontaktu se zákazníkem. Kurýr by pak kromě ochranné roušky měl nejlépe nosit i rukavice a pravidelně si je mýt desinfekčními prostředky. Totéž platí i o interiéru kurýrova vozu, rozhodnete-li se využívat k doručování automobil. Vůz by měl být pravidelně čištěn, aby nedošlo k dalšímu šíření nemoci.

Pokud budete dodržovat uvedená pravidla, můžete nadále, byť v omezené míře, pokračovat ve svém podnikání. Držíme palce!