Určitě jste již někdy přemýšleli nad tím, kdy je nejvhodnější čas na vkládání firemních příspěvků na sociální sítě. S nástupem sociálních sítí se stalo vkládání příspěvků důležitou součástí budování firemní identity, a proto dává smysl být co nejefektivnější.

Malé a střední podniky používají komunikaci se zákazníky přes sociální sítě stále častěji, a proto vám v následujících odstavcích ukážeme, jak co nejlépe naložit s firemním obsahem. Zjistíte, jaký čas je nejlepší k publikování příspěvků pro vaše uživatele a kdy jich zasáhnete co nejvíce.

Pro začátek je důležité si uvědomit si, že existuje mnoho typů sociálních sítí, kde se samozřejmě pohybuje mnoho fanoušků s různými koníčky a také s odlišnými zájmy. Co člověk, to jiný názor.

U měření výkonosti příspěvků si nejdříve tedy ujasněte, jakým příspěvkem chcete oslovovat jakou cílovou skupinu zákazníků a na jaké sociální síti. Následně příspěvky vyhodnocujte.

V ideálním případě z jednoho nástroje, abyste mohli reporty porovnávat a vyhodnocovat na jednom místě.

Níže si ukážeme několik nástrojů, které umí spravovat příspěvky na sociálních sítích z jednoho místa, z jednoho přihlášení.

Správa sociálních sítí z jednoho místa

Hootsuite – Platforma umožňuje spravovat sociální sítě, jako jsou Facebook, Twitter, Instagram, Google+. Můžete si zde příspěvky plánovat, vyhodnocovat jejich dosah a monitorovat klíčová slova vyskytující se v cizích příspěvcích. Není v češtině.

Platforma Hootsuite

Buffer – Webová i mobilní aplikace, kterou používá více než 3 miliony lidí. Díky ní mohou firmy publikovat příspěvky z jednoho místa na sociální sítě, jako je Linkedin, Google+, Pinterest, Instagram a Facebook. Díky analytickému nástroji můžete vyhodnocovat dosah firemních příspěvků. Není v češtině.

Social modul Internet123.cz – Social modul umožňuje plánovat příspěvky, sledovat statistiky a komunikovat z jednoho systému na sociálních sítích, jako jsou: Facebook, Twitter, Linkedin Díky multifunkčnímu řešení Internet123.cz propojíte příspěvky na sociální sítě jednoduše s dalšími moduly, jako jsou například kupóny či produktové web stránky. To vše v jednoduchém českém rozhraní.

Online nástroj MEXT – Kromě plánování příspěvků na sociální sítě, jako je Facebook, Google+ či Foursquare, umožňuje tento online nástroj komunikovat se zákazníky z jednoho místa, díky monitorování firemních recenzí a příspěvků. Společně s rozsáhlou distribuční sítí,můžete snadno kontrolovat nejenom sociální sítě, ale i vaše firemní údaje na internetu. Vše je v jednoduchém českém rozhraní.

Kdy vkládat příspěvky na jakou sociální síť — kompletní přehled

Facebook

Firmy jako hlavní komunikační kanál se zákazníky používají Facebook, který má celosvětově 1,5 miliardy uživatelů a patří k největším gigantům na poli sociálních sítí. V České republice jej používá 4,5 milionu účtů.

Nejlepší dobu na publikování se jeví:

  • Čtvrtek a pátek a také hlavně víkendy, které jsou u malých a středních podniků velmi podceňované.

Na čase publikování příspěvků moc nezáleží. Všeobecně vzato je největší špička od jedné do tří hodin odpoledne, ale také v dopoledních hodinách převážně mezi 9. – 10. hodinou ranní. Denně byste měli přidat alespoň dva příspěvky.

Twitter

Twitter funguje spíše jako čtečka zpráv ze světových médií, která odkazují dál na internet. Přestože jsou tzv. tweety omezeny v textovém rozsahu 140 znaků – zprávy jsou bohužel kratší, ale o to více důležitějších informací přinášejí. K textovému rozsahu můžete libovolně přidávat fotografie, videa a další odkazy. Naprostá většina aktivit na Twitteru se odehrává:

  • Během pracovního týdne – ve všední dny.
  • Firmy by měli psát alespoň tři příspěvky denně.
  • Mezi obědem a 6. hodinou odpolední.

Google+

Stejně tak jako Facebook a Twitter si zakládá sociální síť od Googlu na publikování článků, aktualit a zpráv.

Pro nejlepší zásah příspěvků na Google+ je označována:

  • Středa v dopoledních hodinách.
  • Mezi 9. -11. hodinou mají příspěvky největší dosah s počtem kliknutí na jednoho uživatele.
  • Nenechte se zmást. Stále platí, že na Google+ je největší aktivita uživatelů právě v pracovních a všedních dnech.
  • Díky optimalizaci SEO přímo od Google můžete zaujmout uživatele svými příspěvky přímo z výsledku vyhledávání. Obsah by firmy měly vkládat nanejvýš 3krát denně.

Instagram

Fotografie kam se podíváš. Takto lze stručně shrnout sociální síť jménem Instagram, která se mezi uživateli těší velké oblibě.

Podle několika výzkumů je vhodné publikovat příspěvky na Instagram:

  • V pondělí a středu.
  • Nejlépe mezi 3. – 4. hodinou odpolední.
  • Instagram uvádí, že fotografie a videa publikovaná po 20. hodině mají až o třetinu více interakcí.

Obecně platí, že malé a střední firmy publikují příspěvky každý den. Tím firmy nemají problém zaujmout jak nové tak i stávající zákazníky.

LinkedIn

Sociální síť, kterou nově vlastní společnost Microsoft, se zabývá profesemi a pracovními pozicemi. Lidé s vyššími příjmy zde spolu komunikují a diskutují o svých pracovních zájmech.

Podle LinkedInu je nejlepší publikovat příspěvky:

  • Během pracovních hodin a to nejlépe v rozmezí od úterý do středy.
  • Největší interakce příspěvků je mezi 7. – 8. hodinou ranní, ale také odpoledne mezi 17-18h.

Stejně tak jako u většiny sociálních sítí platí, že by se měl firemní obsah vkládat minimálně jednou denně. To vám zaručí až o 60 % větší interakci mezi uživateli této sociální sítě.

Foursquare

Foursquare je geolokační služba s prvky sociální sítě. Foursquare umožňuje uživatelům předat zkušenosti z navštívených míst mezi své blízké a komunitu. Pro firmy je zásadní sledovat uživatelská hodnocení, protože tato geolokační sociální síť má celosvětově 45 milionů uživatelů.

Z dat od uživatelů sociální sítě Foursquare vyplývá:

  • Až 75 % uživatelů na sociální sítí používá vyhledávání ve svém okolí.
  • Zákazníci si mohou označit svá oblíbená místa, ke kterým se rádi vracejí. Převážně se jedná o restaurace a obchody. Proto je důležité mít správně vyplněnou firemní adresu.
  • Největší aktivita uživatelů je proto ve všední dny, a to převážně v odpoledních hodinách od 13. do 17. hodin

Malé a střední podniky používají komunikaci se zákazníky přes sociální sítě stále častěji

Tento článek neberte jako přesný návod, jak uspět na trhu s novými médii a mít sociální sítě pod kontrolou, ale jako inspiraci, kterou pak můžete upravovat podle vašeho uvážení a hlavně podle již zmiňované výkonnosti firemních příspěvků.

Bohužel nelze přesně říci, který konkrétní čas a den je pro publikování nejvhodnější vzhledem k mnoha dalším ovlivňujícím faktorům, jako je třeba obor podnikání nebo cílová skupina jako je B2B či B2C.

Věříme, že si alespoň pro tentokráte uvědomíte, jak důležité jsou sociální sítě a nová média pro malé a střední podniky.