Vy ještě platíte za katalogy?
V téhle divoké době je ten správný čas podívat se na to, jakým způsobem prezentujete svou firmu a najít smysluplné úspory, které jste možná v čase minulém zas tak moc neřešili.
Dnes se podíváme společně na to, jestli není možné najít úspory v poměrně jednoduché oblasti, která mnohdy přetrvává ze setrvačnosti a nebo je možné ji zefektivnit.
Jde o základní prezentaci firmy v různých katalozích, adresářích firem a online databázích.
Shrňme si fakta:
- Firemní profily na internetu jsou stále důležité
- Zvyšují potenciál být nalezen uživatelem
- Mají pozitivní SEO efekt na váš web
ALE
- Návštěvnost katalogů a adresářů firem je dnes primárně generována přes výsledky vyhledávání na Google nebo Seznamu
- Přímých přístupů do jakéhokoli katalogu je cca 10 – 13%
- Zákazníci se tedy do něj dostávají z vyhledávání Googlu a přichází buď na profil konkrétní firmy nebo na kategorii v daném katalogu
- Uživatelé již v katalogu firem v podstatě nehledají
Různých katalogů a adresářů firem je nepřeberné množství a většina z nich se snaží z vaší firmy dostat peníze za uveřejnění nebo za rozsáhlejší profil.
Proč neplatit za uveřejnění nebo za lepší profil?
Protože to v 99% případů nemá smysl.
Kromě specializovaných oborových adresářů a tzv. vertikál, které jsou zacíleny na konkrétní obory a malé cílové skupiny, nemá dnes prakticky smysl investovat finanční prostředky do profilu firmy s např. rozsáhlejším popisem činnosti nebo s více fotografiemi. To je jen past na zákazníka. Jak jsme si již řekli, většina uživatelů do katalogu vstoupí přes výsledky vyhledávání ve vyhledávačích při hledání konkrétní firmy – a téměř stejný efekt tedy bude mít váš profil i jako bezplatný.
Užívanost katalogů je dnes, kromě těch největších jako jsou Firmy.cz, Živé firmy nebo Zlaté stránky, velmi nízká a toto nízké číslo návštěvníků se ještě ředí mezi desetitisíce a statisíce záznamů firem.
Ve většině slušných katalogů můžete mít základní profil zdarma a to je asi tak vše, co možná potřebujete – a to spíše kvůli linkbuildingu vašeho webu než kvůli reálným obchodům, které získáte. A popravdě, pokud nemají vysokou relevanci pro Google, tak nepotřebujete ani je.
Proč neplatit za vyšší pořadí v katalogu?
Odpověď je stále stejná. Protože do katalogů a adresářů přichází drtivá většina uživatelů přes přirozené výsledky vyhledávání a v katalogu nehledají.
A když nehledají, tak ani nemohou vidět pořadí jednotlivých profilů. A tím pádem vaše vyšší pozice ztrácí smysl. Celosvětově je to již přežitý způsob monetizace a v ČR na něj spoléhají menší katalogy vzhledem k setrvačnosti a neznalosti jejich zákazníků.
Navíc, všechny tyto zápisy a profily byste měli spravovat a aktualizovat, jinak se vám budou po internetu potloukat neaktuální informace, které nadělají více škody než užitku jak na vaší reputaci u zákazníků, tak při případném posuzování relevance vyhledávačů.
- UDĚLEJTE SI REVIZI, ZA KTERÉ KATALOGY PLATÍTE A KOLIK.
- KOLIK VÁM VYGENEROVALY VÝNOSŮ?
- JAKOU GENERUJÍ NÁVŠTĚVNOST?
- JAK ČASTO S NIMI PRACUJETE?
- JSOU PRO VÁS OPRAVDU DŮLEŽITÉ?
- NEVÁHEJTE A VYVAŽTE SE CO NEJRYCHLEJI Z TAKOVÝCH SMLUV S PROVOZOVATELI JEDNOTLIVÝCH KATALOGŮ, KTERÉ PRO VÁS NEMAJÍ SMYSL.
POTŘEBUJETE PORADIT, JAK UKONČIT TAKOVÉ SMLOUVY? OBRAŤTE SE NÁS, PORADÍME VÁM.
Pro vás je v této době klíčové vynakládat prostředky účelně a smysluplně. Potřebujete být lehce dohledatelní na Googlu – Google má dnes odhadovaný téměř 90% podíl na veškerém vyhledávání v ČR. První strana Googlu – to je to o co musíte hrát. A drtivá většina vyhledávání na Googlu zobrazí jako první výsledky zápisy Moje Firma na Googlu.
Platíte za správu vašeho profilu Moje firma na Googlu?
Proč? Vše si můžete jednoduše udělat sami. Použijte raději finance, které platíte za správu Moje firma na Googlu na systémové řešení, které vám ulehčí práci napříč internetem nebo má další přidanou hodnotu.
Pokud nemáte každý týden nějakou akci, speciální nabídku a nepotřebujete být vysoce kreativní, Moje firma na Googlu stejně jako další katalogy a adresáře zvládnete v pohodě.
Pokud chcete být ještě efektivnější a mít opravdu málo starostí a málo práce s údržbou vašich prezentací, zkuste nějaký jednoduchý nástroj.
Můžete využít třeba naši synchronizační platformu MEXT. U nás neplatíte za zveřejnění, za rozsah informací nebo za pořadí. Licence vám umožní spravovat 26 důležitých míst na internetu – důležitých proto, protože jsou důležité buď pro zákazníky, nebo pro vyhledávače. Třeba Google s naší partnerskou sítí spolupracuje již roky na globální úrovni a relevance těchto míst je pro něj extrémně vysoká. Ví, že tyto katalogy jsou zapojeny v celosvětové síti YEXT, kde jsou pravidelně aktualizovány a jsou tedy pro něj vysoce relevantní. Máme změřeno, že synergie partnerské sítě a jednotné informace výrazně napomáhají zobrazování vašeho záznamu Moje firma na Google.
NEPOTŘEBUJETE ŽÁDNOU AGENTURU! NEPOTŘEBUJETE NA PLNÝ ÚVAZEK MARKEŤÁKA! Pokud umíte vyplnit elektronické daňové přiznání, umíte také pracovat s MEXTEM.
Jednoduše vyplníte informace, které o sobě chcete říct a platforma je automaticky synchronizuje v celé partnerské síti. Tam, kde nemáte záznam, jej platforma sama založí. Tam, kde je již máte, je spojí a pokud narazí na duplicitu, dotáže se vás, který ze záznamů je ten váš.
Automaticky také ověří váš záznam Moje firma na Googlu, propojí je.
Jakoukoli aktualizaci nebo úpravu poté provedete, nemusíte se přihlašovat do desítek různých účtů a vše přepisovat. Prostě aktualizujete v platformě MEXT a ta se o to již postará v celé síti.
DNES NENÍ DOBA NA TO, NEÚČELNĚ VYHAZOVAT PENÍZE ZA TO, CO MŮŽETE MÍT BUĎ ZDARMA NEBO ZA ZLOMEK NÁKLADŮ, KTERÉ DOPOSUD VYNAKLÁDÁTE.