Jak vytvořit firemní Instagram

V dnešní době kdy je internet doslova přehlcený reklamami je Instagram stále místo, kde vás lidé mohou snadněji najít. Právě zde je prostor pro menší značky, které na Facebooku nemají takový potenciál, ovšem Instagram je pro ně to pravé místo. První věcí, nad kterou musíte popřemýšlet, než založíte vaši firemní Instagramovou stránku je, zda chcete nabízet jen nějaký produkt nebo budovat podvědomí o vaší značce. U propagace produktu bývá potřeba více placené propagace, aby byl produkt vidět. Záleží na typu produktu, který nabízíte – pokud jde o něco inovativního, ekologického nebo trendy, čeho se ihned chytne polovina blogosféry, máte z poloviny vyhráno ☺ Hezkým příkladem jsou např. kompostovatelné pytlíky na ovoce FRUSACK nebo pokojové rostliny Pokojovky. U budování povědomí o značce musíte spíše pracovat s publikem fanoušků, zapojovat je co nejvíce do dění, plánovat pro ně soutěže a celkově být s publikem neustále v kontaktu. To logicky vyžaduje na vaší straně větší úsilí a více času.

Proč vůbec Instagram pro firmu mít? Založte si na Instagramu firemní účet, aby se lidé dozvěděli víc o vašich produktech, službě nebo firmě samotné. Firemní účet Vám zpřístupní informace o statistikách, okruhu fanoušků, dosahu a mnoho dalších užitečných metrik. Informace o účtu jsou jeden ze zásadních momentů proč přepnout na firemní účet. Na Instagramu naleznete všechny věkové kategorie. Rozdíl mezi Facebookem je ten, že ho používáte několikrát do hodiny. Většina uživatelů projíždí Stories každou hodinu jako by šlo o mazání chleba. Instagram je stále nejprogresivnější síť v ČR i celosvětově v České republice ho vlastní 1,6 milionu uživatelů. A to už je velmi zajímavé číslo!

Samotný postup založení Instagranového účtu

    • Stáhněte si aplikaci
    • Založte si účet
    • Přepněte na firemní profil
    • Začněte přidávat příspěvky
    • Začněte sledovat konkurenty, podobné služby, vytvořte si vlastní originální hashtagy, které budou reprezentovat vaši firmu.

    Název samostatného účtu neboli (uživatelského jména) je podceňovaným krokem. Když jste se rozhodli ukázat vaši firmu/službu dejte tomu maximum! Název stránky by měl korespondovat s názvem vašeho webu. Mělo by být krátké, výstižné a snadno zapamatovatelné. Vyhnete se tak komplikacím, pokud Vás někdo bude hledat nebo Vás bude chtít označit na fotkách.

    • @sexyprsa
    • @intact.kurzy
    • @hodinky4pm
    • @zoot_cz
    • @cocacolaczech
    • @kinskyweddings

    Co dávat na firemní Instagram

    Musíte si být jisti kvalitou obsahu, pokud příspěvky nemají pro vaše cílové publikum přínos, úspěchu nedosáhnete. Pro práci s Instagramem platí základní pravidla, která, když budete dodržovat dostanete se na vrchol.

    Aktivní profil je prvním klíčovým postupem jak být vidět na Instagramu. Zahrnujete to kompletní vyplnění profilu, včetně webových stránek. Odpovídání na nové zprávy, komentáře, označení. Práce s publikem, nejlépe ob den, které nejlépe provedete přes Stories, které nabízí nepřeberné možnosti přes ankety po proklik na web.

    Výběr vhodného času publikování příspěvků je číslo dvě. Nikdo neuvidí vaše posty ve 3 ráno nebo pozdě večer. Každý profil to má jinak podle publika, obecně však platí, že jsou lidé nejvíce aktivní po práci a během oběda.

    Kvalitní obsah příspěvků je neméně důležitý a zahrnuje i kvalitu publikovaných fotografií. Váš Instagramový profil je prvním místem, které lidé vidí a rozhodují se na základě jeho vzhledu, jestli vás začnou sledovat. Máte zajímavou fotku, ale má mizernou kvalitu? Raději ji nepublikujte, můžete ji ovšem nahrát na Stories kde za 24h zmizí.

    Instagram je sociální síť, interakce a komunikace s publikem je jedna z nejdůležitějších věcí.

    Jak často komunikovat na firemním Instagramu

    Možná si říkáte, že pokud budete nahrát příspěvky každý den, přilákáte tak nové fanoušky a zvýší se Vám dosah. Opak je pravdou. Pokud své publikum přehltíte, brzo Vás přestanou sledovat.

    3 kvalitní příspěvky týdně do feedu jsou tak akorát pro každého. Využijte Stories, tam naopak nemáte šanci fanoušky přehltit a pokud máte zajímavý projekt nebo novinku, informujte je tam. Odpovídejte i na komentáře! Pokud máte od fanoušků zpětnou vazbu, bylo by škoda, ji nevyužít.

    Jaké jsou možnosti vkládání příspěvků

    Příspěvky vložíte snadno z kteréhokoliv mobilu nebo počítače na https://www.instagram.com/accounts/login/, případně přes některou z aplikací jako Kontentino, Planoly nebo Later. Nezapomínejte, že Instagram má formát čtverce a předem si tak příspěvky upravte, ať se zbytečně nedeformují. Mnoho firemních účtů využívá různé platformy, kde si příspěvky mohou předem připravit a automaticky se na Instagram nahrají. Ušetří to tak mnoho vašeho času a vy máte možnost tvořit kreativní posty.

    Jaké typy příspěvků na Instagramu nejvíce fungují

    Které příspěvky dostanou vaše fanoušky do kolen? Každá značka/firma to má bohužel jinak. Univerzální klíč neexistuje. Samy musíte vyzkoušet, co vaše publikum nejvíce zajímá. Z našich zkušeností máme pár tipů, s kterými nikdy nešlápnete vedle.

    Kreativní posty — pobavte své publiku! Každý se rád zasměje, ale nic se nemá přehánět. Takové příspěvky publikujte jednou za čas. Reálné posty — lidé chtějí vidět, jak příspěvek vypadá na živo, třeba k outfitu. Takový post bude mít i větší dosah a uvidí ho tak více lidí. Odlište se od konkurence — podívejte se, jaké příspěvky publikujete a vkládejte ještě zajímavější! Dá to práci, ale výsledek stojí za to. Zajímavý feed — Celkově by profil měl být laděn do jedné linky příspěvků. Ať už jde o používání loga, nebo tónu fotek do podobné barvy.

    Instagram je sociální siť, která se neustále mění, a my se jí musíme umět přizpůsobit. Můžeme si vzít příklad z Coca Coly, která je u nás jeden z nejúspěšnějších brandů v ČR. Perfektně zvládá práci s fanoušky, zapojování jich do komunity a při pohledu na jejich profil mají už dávno můj můj FOLLOW!

    Článek Jak založit firemní Instagram pro vás připravila naše instagramová guru a úspěšná food marketing bloggerka a influencerka Aneta Šebestová. Anetu můžete sledovat na profilu veverkakokos nebo ji potkat v jedné z pražských designových kaváren.