Digitální marketing je dynamicky se rozvíjejícím odvětvím, kde rychlost reakcí vyhrává zakázky i srdce zákazníků. HubSpot CRM je systémem patřícím ke světové špičce. Nabízí uživatelsky přívětivé ovládání a širokou palet funkcí, které posunou marketing, obchod i zákaznickou podporu firmy do vyšších otáček. Specialisté na CRM doporučují tento flexibilní systém do malých, středních i velkých firem v různých vertikálách a různých stupních digitalizace.

Hlavní výhody Hubspot CRM

Tým specialistů na CRM systémy ze se shoduje, že pro většinu klientů jsou nedocenitelné především tyto výhody HubSpot CRM:

  • Snadné ovládání skrze přehledné UX rozhraní
  • Vysoká flexibilita přikupování licencí a dalších služeb
  • Automatizace většiny marketingových procesů
  • Detailní reporty a analýza výsledků
  • Bezchybná kvalita dat

Snadné ovládání skrze přehledné UX rozhraní

HubSpot CRM je proslulý jednoduchostí ovládání, ve kterém se rychle zorientuje doslova každý. V mnoha firmách je obava z komplikovaného IT řešení důvodem, proč se nadále drží zastaralých Excelových tabulek, a do digitalizace se nehrnou. Tato překážka s HubSpotem odpadá, většinu činností zvládne běžný uživatel vyřídit na několik kliknutí. Pomocí vizuálních konfigurátorů si poradí i s tvorbou e-mailových kampaní nebo jednoduchých webových stránek.

Přehledné uživatelské prostředí (UX) šetří firmám náklady na implementaci a následný provoz celého CRM systému. Obchodník nebo marketér je s HubSpotem mnohem efektivnější a poradí si i s úkoly, na které by u jiného CRM systému musel povolat armádu vývojářů.

Jediné úpravy, které v HubSpotu vyžadují zásah IT odborníků, je nastavení nestandardních API. Ale to je spíše okrajová záležitost, protože většinu napojení na populární služby lze snadno a zdarma instalovat z HubSpot tržiště integrací.

Vysoká flexibilita

Jak firma roste, chce od CRM systému stále víc. Jednorázová změna systému a následná migrace na novou platformu je nákladným a komplikovaným procesem. HubSpot CRM proto funguje jako stavebnicové řešení, které roste spolu s potřebami firmy.

První dílky stavebnice jsou u HubSpotu zdarma a může je bez omezení používat kdokoliv – například plánovací nástroj pro kalendář. Začínající firma může využívat tyto služby bezplatně a podle potřeb v určitý moment přikoupit licenci Starter, Professional nebo Enterprise. Tuto licenci lze nastavit rozdílně pro Marketing, Sales i Operations Hub, takže si firma systém skládá skutečně na míru. Vyšší balíčky vždy odemykají přístup k dalším a výkonnějším funkcím.

HubSpot CRM oproti konkurenci nabízí i flexibilnější rozdělení pořizovacích nákladů. Aby uživatel získal přístup k datům, není nutné mu pořídit extra licenci. Do HubSpotu se může přihlásit neomezené množství pracovníků, ale jen ti, kteří systém aktivně využívají, potřebují Seats (tzv. „místa“).

Jedním z nejčastějších důvodů, proč zákazníci mění CRM systém, je podle Autoarti právě zkostnatělost ceníků konkurenčních CRM systémů, kde jsou licenční poplatky šité na míru korporacím a pro rozvíjející se firmy jsou jednoduše nepřístupné. Mnohem více oceňují možnost začít s málem a přikupovat uživatele a vyšší balíčky, jak je zrovna potřeba.

 

Automatizace marketingových procesů

Hlavním cílem marketingu je hledání nových zákazníků. Generování leadů a růstová strategie souvisí se snahou každé firmy zaujmout neznámé uživatele a přeměnit je ve vracející se zákazníky, kteří se o firemní služby a produkty aktivně zajímají.

CRM systém je moderním nástrojem, který umí efektivně získávat nové leady, hodnotit jejich kvalitu a automatizovat procesy, které potenciální zákazníky provedou až k transakci. Může jít o e-mailové kampaně, automatizovanou komunikaci na chatacích platformách nebo jen koordinaci obchodního týmu v kontaktu s novým zákazníkem.

HubSpot CRM umožňuje snadno vytvářet magnety na zákazníky (lead magnets), které mohou zákaznické údaje do systému získávat různým způsobem:

  • Registrace na webinář
  • Stažení PDF souboru
  • Získání slevy
  • Vyplnění kontaktní formuláře
  • Obrácení se na live chat
  • Vyzkoušení demo verze nebo trialu

Detailní reporty a analýza výsledků

Co člověk neměří, to nemůže vyhodnocovat. Reporting je v digitálním marketingu svatým grálem, který firmám umožňuje marketingové a obchodní snahy pravidelně optimalizovat. Přímá komunikace se zákazníky dnes probíhá napříč kanály jako blog, obsah na sociálních sítích, chatovacích aplikacích nebo skrze klasické e-maily. Ale řeč může být i o dalších metodách inbound a outbound marketingu, jako jsou billboardové reklamy, SEO nebo PPC kampaně. Tam všude firma bez dat střílí naslepo.

Pomocí dat Autoarti pomáhá svým klientům měřit marketing a řídit efektivitu prodeje. HubSpot CRM je v tomto ohledu skvělým pomocníkem – systém v základu umí shromažďovat data z různých kanálů a integrovat je tak, aby firma získala 360° přehled veškerého obsahu, se kterým zákazník přišel do kontaktu napříč všemi kanály.

 

Bezchybná kvalita dat

V HubSpot CRM budou vaše data v perfektní kondici. Při samotném zadávání e-mailů, telefonních čísel a adres do kontaktních formulářů HubSpot preventivně kontroluje jejich správnost a formát. Před uložením nového záznamu vždy hledá, zda v systému už takový kontakt neexistuje, aby nevznikaly zbytečné duplicity, když by stačilo jen zkontrolovat a aktualizovat již existující záznam.

S databází HubSpot potom umožňuje celou řadu pokročilých a hromadných operací, které pomáhají datovým specialistů udržovat v datech pořádek. To následně zjednodušuje procesní automatizace a zpřesňuje reporting.

 

 

A kdo vám pomůže s HubSpot CRM?

HubSpot zvládnete nastavit a spustit ve své společnosti klidně sami, ale největší jistotu získáte, když oslovíte některého z HubSpot partnerů. To jsou specialisti, kteří s HubSpot CRM pracují na denní bázi a pomáhají společnostem z této marketingové a obchodní platformy vymačkat maximum.

Všechny partnery můžete najít na oficiálních stránkách společnosti HubSpot.

Například se můžete obrátit na Gold HubSpot partnera Autoarti, abyste ze svého CRM nástroje dostali maximum.

Obrázky: zdroj HubSpot