Guess díky Yextu – v ČR znáte jako platforma MEXT – mění „online brouzdače“ na lokální nakupující

Výzva

Najít spolehlivého partnera není snadné. Své o tom ví i společnost Guess, která se snažila najít někoho, kdo by zlepšil její online-to-offline marketingovou strategie. Kromě toho se v Guessu snažili vyřešit ještě jednu otázku. Jak spolehlivě distribuovat autorizovaný obsah napříč celou její partnerskou sítí? Odpovědí na obě otázky pak byl právě Yext.

„Když jsme s Yextem zahájili spolupráci, měli jsme dva primární cíle,“ říká Neil Du Plessis, Manažer E-komerce v Guess.

„Chtěli jsme zajistit maximální přesnost informací o umístění našich kamenných prodejen ve výsledcích vyhledávání a na dalších často používaných místech jako je například Yelp, Google My Business či Facebook. Zároveň jsme si přáli navázat partnerství s firmou, která by právě v těchto oblastech dokázala rozvinout osvědčené SEO a search experience strategie.“

Řešení

V jednotnosti je síla. Proto Yext společnosti Guess umožňuje skrze jediný digitální ovládací panel aktualizovat napříč celou partnerskou sítí adresy i provozní hodiny. To se pak děje ve více než 100 zdrojích včetně Googlu, Facebooku či Amazon Alexa. Přes Yext navíc může společnost ovládat i vyhledávače svých obchodů (store locator) a webové stránky jednotlivých prodejen. Uživatelé mobilních zařízení tak mají neustále k dispozici aktuální a přesné informace o prodejních místech.

Ke zdokonalení online–to–offline strategie Guessu významně napomohlo spuštění Yext App Directory. Díky této funkci si klienti mohou snadno ověřit a spojit informace o značce Guess a to napříč všemi softwarovými systémy společnosti.

Partnerství s Yextem umožnilo společnosti Guess poskytovat svým uživatelům kvalitní lokalizované informace a digitální search experience. Děje se tak především v oblasti důležitých obchodních informací. V kombinaci s jejich následnou lokalizací pak Yext provádí Guessu v této oblasti nenahraditelnou službu.

Výsledky

Společnost Guess poprvé spustila Yext těsně před vánočními svátky. Za pouhý jeden rok narostla díky využívání této platformy sledovanost stránek jednotlivých poboček o závratných 183 %.

Během další krátké doby vzrostly příjmy e-komerce značky Guess o 33 %. K tomuto nárůstu došlo díky spuštění vyhledávače prodejních míst a lokálních webů jednotlivých prodejen. Od spuštění těchto lokálních webů došlo z více jak 17 tisíc dotazů k 926 tisícům kliknutí skrze Google Search.

Kromě toho také v Guess zaznamenali zvýšený uživatelský zájem o listing. Co se týče počtu kliknutí, došlo k meziročnímu nárůst o 32 %. To zahrnuje i meziroční zvýšení o 47 % u kliknutí na navigační údaje. Na webové stránky uživatelé klikali o 33 % více než před spuštěním platformy. Telefonní kontakty pak zaznamenaly zvýšený počet kliknutí o 14 %.

„Cílem naší spolupráce s Yextem je vytvoření centralizovaného zdroje ověřených lokálních dat v rámci i mimo online obchod, které by se daly jednoduše využít ke zvyšení interakce se zákazníky,“ říká Edward Park, SVP pro maloobchod a digitální média v Guess.

„Právě díky tomu je společnost schopná velmi snadno propojit lokální nakupování s jakýmkoliv novým obchodním kanálem či obchodním modelem, který je relevantní pro naše zákazníky,“ dodává Park závěrem.