Od 21.4.2015 bude Google v mobilním vyhledávání upřednostňovat primárně weby, které mají responzivní design. Ve výsledku to bude znamenat že Google od konce dubna jednoduše ve výsledcích vyhledávání z mobilů (tedy ne při zobrazení plného webu) upřednostní ty stránky, které svůj obsah přizpůsobují mobilnímu zobrazení.
Pokud nemáte mobilní verzi svého webu, teď je nejvyšší čas
Změny vstoupí v platnost 21. dubna. Podle vyjádření společnosti mají mít doslova „zásadní dopad“ na výsledky mobilního hledání. A to po celém světě a ve všech jazycích. Kdo svoje stránky během pár týdnů nepřizpůsobí tak, aby byly responzivní, v mobilním vyhledávání se ztratí.
Pravidla, které vyhledávač vyhodnocuje při upřednostnění webu ve výsledcích vyhledávání:
- text musí být na čtení dost velký i bez zoomování
- odkazy musí být dost daleko od sebe, aby se na ně dalo snadno klikat
- obsah se šířkou musí přizpůsobit obrazovce
- rychlé načítání obsahu
- rozhraní designované mobilnímu zobrazení
Víte, jaká zařízení používají Vaši zákazníci k vyhledávání na internetu?
V České republice je momentálně používáno více než 4 miliony mobilních zařízení. Počet lidí, kteří pomocí smartphone nakupují a hledají produkty či služby je 20%.
Jak zjistím, zda můj web Googlu vyhovuje?
Pokud si nejste svým webem zcela jistí, můžete zkusit analýzu pomocí Google nástroje „test použitelnosti v mobilech„, který Vám dá 1 námět zda toto téma řešit. V případě, že se testováním zaobírat nechete, či Vám analýza vyhodnotila Vaši webovou prezentaci jako nepoužitelnou v mobilních zařízeních, pak doporučujeme kontaktovat našeho mediálního konzultanta a sjednat si bezplatnou konzultaci.
Podívejte se na naši novou nabídku moderního řešení Vaší online prezentace: ZDE