Co bude dál?

Již v roce 2021 jsme vás informovali, že Google prováděl více změn v aplikaci Moje firma. V článku jsme také upozorňovali, že Google plánuje mobilní aplikaci v roce 2022 zrušit úplně.

Mnozí podnikatelé využívající nyní službu Moje firma na Googlu jsou zklamáni. Mobilní aplikace (jak bylo avizováno) již není k dispozici a celá správa se přesouvá do aplikace Mapy Google. Dle Googlu je to krok vpřed pro jednodušší správu firemních informací. Nese to s sebou ale také potíže. 

“Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že při prvotní nabídce vyzkoušení si správy profilu v aplikaci Mapy mi nedávala příliš smysl. Ani po několika měsících testování a přesouvání a duplikování jednotlivých funkcí do aplikace Mapy nebyl Google nikterak schopen přenést funkcionalitu plně a vychytat silné nedostatky, jako nepropisování dat, či chybějící potvrzující tlačítka při editaci, nebo chybějící více než polovina položek k úpravě, nebo nebyl schopen opravit zcela neintuitivní prostředí pro správu profilu.”- tvrdí Karel Čapka z dotekomanie.cz

Naštěstí přes prohlížeč je možné aplikaci ještě stále spravovat. Otázkou je na jak dlouho? 

Pro naše zákazníky využívající MEXT na správu firemních informací se naštěstí nic nemění i kdyby, byla webová verze zrušena. Výše zmíněné nepropisování dat se MEXTu také netýká.  Všechny informace o firmě a její pobočkách, hodnocení a recenze si můžete aktualizovat a měnit beze změny jako předtím. Zákazníci Váš profil uvidí stejně, protože tyto informace jsou uzamčeny patentovaným systémem Yext Match & Lock a nelze je změnit jinak, než opět v platformě MEXT. To samozřejmě zabraňuje i duplicitám, které mohou nastat při hromadném přesunu více poboček podniku najednou.

Proč je Firemní profil na Googlu tak důležitý pro malé a střední firmy?

“Vžijte se do role potenciálního zákazníka. Představte si, že se o vás tento zájemce doslechl od známého, bydlí tři domovní bloky od vaší provozovny a hledá přesně to, co v této čtvrti umíte nejlépe. Když pak vaši firmu vyhledá na Googlu, co tam najde?

Ve Firemním profilu na Googlu můžete nastavit, jak se vaše místní firma bude zobrazovat ve službách Google (např. v Mapách nebo ve Vyhledávání). Pokud vaše firma nabízí produkty či služby v určitém místě nebo ve stanovené obslužné oblasti, mohou ji zákazníci díky Firemnímu profilu snáze najít. Ověřené firmy na Googlu mají dvojnásobnou šanci, že je uživatelé budou pokládat za seriózní. Prezentace ve Firemním profilu umožňuje zákazníkům objevit vaše produkty a služby, najít vaši firmu na mapě, nebo vás přímo kontaktovat.”- doporučuje support.google.com

My můžeme jen souhlasit. Avšak doporučujeme i založení firemních profilů na více místech na internetu. Značně to podporuje právě zobrazení Vaší firmy na Googlu, jak je vidět níže. 

 

Skokový nárůst zobrazení firmy ve vyhledávání Google po úpravě chybných informací a doplnění zápisu na chybějící místa na internetu. Zdroj: platforma MEXT.

Seznam míst, kde můžete zapsat své firemní informace najdete zde v seznamu naší partnerské sítě nebo si zdarma udělejte analýzu firemních informací, kde uvidíte jak se zobrazuje zákazníkům Vaše firma na různých místech na internetu. Stačí vyplnit formulář na konci článku.

Víte, že zápis vaší firmy na internetu zákazníci již mohou vidět? 

Kdokoliv jej mohl založit a zadat údaje za Vás. Zjistěte pomocí formuláře jak vás vidí zákazníci. Stačí zadat firemní informace a my za vás zkontrolujeme celou partnerskou síť. O výsledcích analýzy vás budeme hned informovat e-mailem. Součástí této bezplatné služby jsou i konzultace výsledků analýzy telefonicky, osobně, e-mailem nebo i prostřednictvím jiných elektronických služeb a to po dobu 12 měsíců od odeslání údajů.

“MEXT je určen pro ty, kteří chtějí spravovat své kontaktní údaje na více místech. Případně si připlatit, aby se jim o ně někdo staral. Pokud někdo potřebuje spravovat otevírací dobu na více místech, tak je MEXT super.” myslí si Jan Adámek z agentury BISQUE

Autor: Slávka Zalomová

zdroje: support.google.com, dotekomanie.cz, seroundtable.com, platforma MEXT