Společnost Google přistoupila k přejmenování své služby Moje Firma na Googlu (GMB) na Firemní profil Google.
Vedle změny jména však Google udělal již před pár měsíci také zásadnější změnu. Informace v ověřeném Firemním profilu je možné aktualizovat a doplňovat přímo z vyhledávání nebo z map. Úpravu otevírací doby, přidání fotky nebo aktualizaci tak provedete přímo na stránce vyhledávání viz. obrázky
Pro takovou změnu je ale nutné mít, jak již bylo řečeno, Firemní profil Google ověřený a musíte být v prohlížeči přihlášeni pod účtem, kterým jste Firemní profil ověřovali.
Pokud máte zakoupenou službu MEXT, nic se pro vás nemění. Veškeré aktualizace nejen na Firemním profilu Google, ale také na dalších 30 místech internetu, MEXT provádí automaticky hromadně tak, jako dříve. Nemusíte složitě provádět aktualizace na Googlu, Facebooku a dalších místech zvlášť. Podle typu vaší licence provedete změny přímo v MEXT sami nebo prostřednictvím našeho zákaznického servisu.
A jestli jste si zvykli na používání mobilní aplikace Moje Firma na Googlu, máme pro vás špatnou zprávu – v roce 2022 Google ukončí její provoz.
Nezapomeňte, že ať se jmenuje Firemní profil nebo Moje firma, důležité není jen mít účet ověřený. Je nezbytné jej také pravidelně aktualizovat, často kontrolovat proběhlé změny a optimalizovat jej jak proti konkurenci, tak pro lepší viditelnost na Googlu.
Proč je aktivní práce s Firemním profilem tak důležitá?
Podle výzkumu společnosti IPSOS Research totiž jeho aktuálnost a pravidelná optimalizace přímo ovlivňuje váš úspěch
- je 2,7x vyšší pravděpodobnost, že uživatelé budou považovat vaši firmu za serioznější
- takový firemní profil získá 7x více kliknutí.
- pravděpodobnost návštěvy vašeho obchodního místa se zvyšuje o 70%
- a o 50 % roste pravděpodobnost, že jeho shlédnutí povede k nákupu
Tyto informace potvrzují i naše zkušenosti a statistiky z platformy MEXT. Po ověření, propojení do platformy MEXT a optimalizaci a pravidelné aktualizaci sledujeme u drtivé většiny našich zákazníků významné nárůsty statistik (zde ještě navíc působí synergie celé partnerské sítě, kdy pro Google jsou konzistentní informace na jím respektovaných zdrojích zárukou kvality) jak počtu zobrazení, tak konverzních akcí.
Proto také pro vás při spuštění připravujeme kompletní sadu vašich informací v MEXT. A pravidelně data kontrolujeme a aktualizujeme je tak, aby byla optimalizace co nejlepší.
Je firemní profil opravdu jen váš?
Nezapomeňte, že i když svůj Firemní profil Google vlastníte a máte jej ověřený, že tento profil je v konečném důsledku především komunity Google spíše než váš.
Do vašeho firemního profilu Google může přispívat prakticky kdokoli online a Google obsah vytvářený uživateli podporuje. A většinu změn nejdříve provede a až následně vás upozorní, že změnu provedl.
Co vše mohou uživatelé změnit, přidat a vytvořit?
- navrhnout změny vašich informací
- aktualizovat otevírací dobu
- aktualizovat kontakty
- přidávat recenze, otázky a odpovědi, fotky, videa a další obsah
Je důležité, abyste se pravidelně ujišťovali, že tento obsah, který může být zvenčí přidán do vašeho profilu, je legitimní, správný a pro vás žádoucí.
Pokud již využíváte platformu MEXT, opět se do budoucna pro vás nic nemění. S MEXT máte své profily uzamčené proti všem takovým změnám a bez vašeho souhlasu se na Googlu nepromítnou.