Víte, které je dnes asi nejklíčovější místo pro firmu na internetu? A pro restaurace a penziony obzvlášť? Google. Proč? Protože jsou na něm téměř všichni vaši stávající i potenciální zákazníci.

Google má dnes dominatní postavení ve vyhledávání nejen ve světě, ale také v ČR. Podle statistik je jeho podíl na vyhledávání v ČR skoro 85% – tedy více než 8 z 10 hledání probíhá na Google.

Ve vyhledávání na mobilech je tato dominance ještě silnější díky základnímu vyhledávání přes Google v Androidech i iOS (Apple).

Silně roste lokální vyhledávání — lidé stále častěji hledají ve svém okolí nebo se zadáním konkrétní lokality. A takovéto lokální vyhledávání končí podle statistik ve 28 % nákupem.

Co je Google Moje firma

Google Moje Firma – „katalog“ míst, který provozuje pro zákazníky bezplatně Google. A samozřejmě jej, jako svou službu, preferuje ve výsledcích hledání jak na PC, tak hlavně při hledání v mobilech a na Google Mapách.

Ano, to jsou ty výsledky úplně nahoře vedle nebo pod mapou, kterou vám Google při lokálním vyhledávání ukáže. A na mobilu jsou to 2 – 3 firmy (mnohdy jen jedna), které se vám objeví na displeji.

A celý je zdarma!

Jak to funguje

S největší pravděpodobností, hraničící s jistotou, již zde váš podnik profil má. A nemuseli jste jej ani zakládat vy. Google pracuje s nakoupenými databázemi různých společností, aby maximálně obohatil svou databázi. Dále umožňuje přidat „místo“ také uživatelům, pokud zde podle nich chybí.

Záznam firmy v Google Moje Firma je také zároveň nejčastějším místem recenzí a komentářů zákazníků a umožňuje zasílat dotazy uživatelů.

Ale pozor! Uživatelé také mohou

  • bez vašeho vědomí změnit většinu údajů o vaší firmě (Google pouze notifikuje administrátora záznamu, pokud ho záznam vůbec má),
  • změnou údajů záměrně škodit změnou například otevírací doby a dokonce celý podnik označit jako uzavřený či celý účet převzít jako správci.

Proti tomuto existuje z vaší strany jediná ochrana — pečlivá kontrola záznamu na denní bázi, vlastnictví účtu a kontrola změn a notifikací v mailové schránce správce záznamu. A nebo můžete využít patentovaný systém naší platformy MEXT „YEXT Match & Lock“ , kdy jsou tyto informace systémem „Yext Match & Lock“ uzamčeny a nelze je změnit v síti jinak, než opět v platformě MEXT. Již nikdy vám tebnto ani další záznamy v síti nikdo nezmění. Ale o tom tento článek není.

Proč tedy mít ověřený záznam na Google Moje firma

  • Ověřený záznam Google Moje firma je preferovaným zdrojem relevance pro Google při vystavení výsledků vyhledávání
  • Je výše vpořadí sady výsledků při vyhledávání na mobilech, v mapách apod.

Prostě a jednoduše – protože budete více vidět a získáte více zákazníků.

Růst po ověření GMB

Jak na to

  1. Založte, přivlastněte si a ověřte si Google Moje firma (viz URL https://www.google.com/intl/cs_cz/business/).
  2. Vyplňte co nejvíce informací, fotek, kategorií a klíčových slov.
  3. Pravidelně pracujte s obsahem svého profilu. Přidávejte akční nabídky, připravte si důležité otázky a odpovědi na ně, kontrolujte notifikace o provedených změnách jinými uživateli.
  4. Svůj zápis pravidelně a často kontrolujte — nebo jej uzamkněte proti změnám.

Nebo se podívejte na naši službu MEXT a my se postaráme o vše za vás.