Zdá se, že opatření opět nejtvrději dopadnou na restaurace a pohostinství obecně. Vláda chystá nařízením podle kterého budou moci do pohostinských zařízení pouze lidé s očkováním nebo po púotvrzeném prodělání nemoci. Nechceme, ani nám to nepřísluší, jestli je to správné nebo špatné rozhodnutí.
Přinášíme vám, se zkušeností skoro 2 let s Covidem u našich zákazníků z oboru Horeca, pár jednoduchý tipů, co se jim osvědčilo a co vám může pomoci se připravit a zmírnit dopady tohoto opatření na váš byznys.
Všichni jsme si zvykli na vyzvedávání jídla po předchozí objednávce a každá z restaurací to umožňuje. To teď bude pro neočkované zřejmě jediná šance, vedle rozvozu jídla, dostat se k jídlům z vaší kuchyně.
Čím jednoduší cesta k nalezení jídelního lístku a snadnější možnost objednání, tím více objednávek.
POZOR! NESTAČÍ VYFOTIT MENU A DÁT FOTKU NA FACEBOOK
- mějte své denní menu i stálý jídelní lístek na webu a pravidelně jej obměňujte
- pokud ještě nemáte webové stránky s menu (což už dnes ani nepředpokládáme, můžete využít naši službu GO ONLINE a být online během pár dní – mrkněte zde)
- odkazujte na své menu na co nejvíce místech na internetu a podpořte informaci o vyzvednutí na Moje firma na Googlu – využijte k tomu příspěvek v Moje firma na Google. Budete mile překvapeni.
BUĎTE NEJEN AKTIVNÍ, ALE HLAVNĚ EFEKTIVNÍ NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH
- na Facebook sdílejte fotku jídla, s pár tipy z menu a s odkazem na menu (menu můžete mít snadno i přímo na Facebooku v záložce vaší stránky). Připojte vždy zmínku, že jídlo rádi nachystáte k vyzvednutí.
- víte, že dosah příspěvku na Facebooku je někde mezi 6-8% z vašich fanoušků a sledujících? Co to znamená? Že pokud dáte příspěvek s odkazem na menu a máte například 500 sledujících, ukáže se organicky pouze 40 z nich. Stačí ale příspěvek propagovat byť jen za 50 – 100 Kč a dosah se násobně zvýší. Vybrat můžete i jen cílení na vaše fanoušky.
USNADNĚTE LIDEM OBJEDNÁNÍ A ZEFEKTIVNĚTE I SVŮJ ČAS A NÁKLADY
- umožněte lidem objednat jídlo i jinak než jen po telefonu. Ne každý rád telefonuje nebo v danou chvíli telefonovat může.
- například třeba v době obědů, kdy máte větší frmol, nemusíte stihnout každý telefon zvednout a ztrácíte tak zákazníka, nebo ztrácíte čas voláním zpět.
- v loňských lockdownech se našim zákazníkům osvědčily jednoduché objednávkové systémy jako například zde . Zákazníci si jídlo jednoduše objednají, vy nepotřebujete napojovat platební brány, dělat smlouvy s platebními společnostmi apod.) a pak si je jednoduše jen vyzvednou a zaplatí na místě.
Více informací o online marketingu v Horeca najdete na našem blogu nebo v naší speciální sekci věnované restauracím a hotelům zde