Responzivní reklamy jsou jednou z nejdůležitějších novinek, které se poprvé objevily v roce 2016, kdy Google vydal rozšíření reklam. Jak tedy responzivní reklamy ve vyhledávací síti fungují a jak je využívat?

Jedná se nejnovější, největší a také nejflexibilnější formát reklam ve vyhledávání.  Na rozdíl od klasických reklam, kde píšete nadpisy a popisky společně pro vytvoření 1 statického textu, responzivní reklamy umožňují napsat až 15 odlišných nadpisů a 4 rozdílné popisky. Dohromady tak můžete přes 40 000 permutací reklamních inzerátů. Možnosti pro testování a optimalizace jsou tedy obrovské! Google navíc různé kombinace zkouší sám a zjišťuje, které mají nejlepší výkon. Tudíž Vám vlastně Google automaticky zajistí, že různá publika dostanou po optimalizaci nejlepší možné sdělení a zlepší se tak i CTR (míra prokliku). K tomu algoritmus Googlu používá řadu proměnných, jako např. zařízení, historie vyhledávacích dotazů a desítky dalších signálů.

V tabulce níže se můžete podívat na srovnání klasické a responzivní reklamy:

Parametr reklamy Nové responzivní reklamy ve vyhledávání Klasické reklamy ve vyhledávání
Počet nadpisů až 15 3
Délka nadpisu 30 znaků 30 znaků
Délka zobrazené URL 15 znaků 15 znaků
Počet popisků až 4 2
Délka popisku 90 znaků 90 znaků

Zajímá vás, jak si responzivní reklamy vedou oproti těm klasickým? Sám Google uvádí, že responzivní reklamy mají o 5 – 15 % vyšší míru CTR než je tomu u klasického formátu.  Avšak je nutné podotknout, že ne všichni inzerenti tento rozdíl v realitě uvidí. Google sice optimalizace zvládne sám, ale kvalitní texty jsou na vás.

 

Autor

 

Jak tedy využít potenciál responzivních reklam na maximum? Nejdůležitější je zdůraznit něco jiného v každém nadpisu a popisku. Vyhněte se nudným a opakujícím se variantám stejného nadpisu. Pokud Google objeví stejné nebo příliš podobné varianty nadpisů či popisků, nezobrazí je! Dále mohou pomoci následující tipy:

  • Buďte kreativní a v každé variantě vypíchněte rozdílné konkurenční výhody, nabídky, rozdílné CTA (výzvu k akci) a to pro všechny elementy vašich responzivních reklam.
  • Ujistěte se, že máte alespoň ve 2 nadpisech nejdůležitější klíčové slovo.
  • Mějte alespoň 3 nadpisy, které naopak neobsahují vaše klíčová slova.
  • Připravte nadpisy i popisky různě dlouhé. Nesnažte se maximalizovat počet znaků v každém elementu u všech permutací. Vyhnete se tak riziku, že Google vyhodnotí reklamy jako opakující se.
  • Správně napsaná responzivní reklama má u každé permutace originální obsah. Vyhněte se také stejné CTA a výrazům.

Responzivní reklamy jsou skvělá novinka, kterou využijí nejen velké firmy s obrovskými rozpočty, ale i menší a střední firmy, které s placenou reklamou začínají a mají menší rozpočty.

Chcete vyzkoušet responzivní reklamy nebo se jen rozhlížíte a nevíte si rady, co je pro vaši firmu nejlepší? Kontaktujte některého z našich specialistů. (tu se může dát nějaký link nebo kontakt).

Zdroje:

https://www.wordstream.com/blog/ws/2018/07/10/responsive-search-ads

 

Autor článku
Kristýna Zbranková
Specialista SEM/PPC