Responzivní reklamy jsou jednou z nejdůležitějších novinek, které se poprvé objevily v roce 2016, kdy Google vydal rozšíření reklam. Jak tedy responzivní reklamy ve vyhledávací síti fungují a jak je využívat?
Jedná se nejnovější, největší a také nejflexibilnější formát reklam ve vyhledávání. Na rozdíl od klasických reklam, kde píšete nadpisy a popisky společně pro vytvoření 1 statického textu, responzivní reklamy umožňují napsat až 15 odlišných nadpisů a 4 rozdílné popisky. Dohromady tak můžete přes 40 000 permutací reklamních inzerátů. Možnosti pro testování a optimalizace jsou tedy obrovské! Google navíc různé kombinace zkouší sám a zjišťuje, které mají nejlepší výkon. Tudíž Vám vlastně Google automaticky zajistí, že různá publika dostanou po optimalizaci nejlepší možné sdělení a zlepší se tak i CTR (míra prokliku). K tomu algoritmus Googlu používá řadu proměnných, jako např. zařízení, historie vyhledávacích dotazů a desítky dalších signálů.
V tabulce níže se můžete podívat na srovnání klasické a responzivní reklamy:
Parametr reklamy | Nové responzivní reklamy ve vyhledávání | Klasické reklamy ve vyhledávání |
Počet nadpisů | až 15 | 3 |
Délka nadpisu | 30 znaků | 30 znaků |
Délka zobrazené URL | 15 znaků | 15 znaků |
Počet popisků | až 4 | 2 |
Délka popisku | 90 znaků | 90 znaků |
Zajímá vás, jak si responzivní reklamy vedou oproti těm klasickým? Sám Google uvádí, že responzivní reklamy mají o 5 – 15 % vyšší míru CTR než je tomu u klasického formátu. Avšak je nutné podotknout, že ne všichni inzerenti tento rozdíl v realitě uvidí. Google sice optimalizace zvládne sám, ale kvalitní texty jsou na vás.
Autor
Jak tedy využít potenciál responzivních reklam na maximum? Nejdůležitější je zdůraznit něco jiného v každém nadpisu a popisku. Vyhněte se nudným a opakujícím se variantám stejného nadpisu. Pokud Google objeví stejné nebo příliš podobné varianty nadpisů či popisků, nezobrazí je! Dále mohou pomoci následující tipy:
- Buďte kreativní a v každé variantě vypíchněte rozdílné konkurenční výhody, nabídky, rozdílné CTA (výzvu k akci) a to pro všechny elementy vašich responzivních reklam.
- Ujistěte se, že máte alespoň ve 2 nadpisech nejdůležitější klíčové slovo.
- Mějte alespoň 3 nadpisy, které naopak neobsahují vaše klíčová slova.
- Připravte nadpisy i popisky různě dlouhé. Nesnažte se maximalizovat počet znaků v každém elementu u všech permutací. Vyhnete se tak riziku, že Google vyhodnotí reklamy jako opakující se.
- Správně napsaná responzivní reklama má u každé permutace originální obsah. Vyhněte se také stejné CTA a výrazům.
Responzivní reklamy jsou skvělá novinka, kterou využijí nejen velké firmy s obrovskými rozpočty, ale i menší a střední firmy, které s placenou reklamou začínají a mají menší rozpočty.
Chcete vyzkoušet responzivní reklamy nebo se jen rozhlížíte a nevíte si rady, co je pro vaši firmu nejlepší? Kontaktujte některého z našich specialistů. (tu se může dát nějaký link nebo kontakt).
Zdroje:
https://www.wordstream.com/blog/ws/2018/07/10/responsive-search-ads
Autor článku
Kristýna Zbranková
Specialista SEM/PPC