Jsme už několik let zvyklí, že hlavně mladá generace využívá na internetu sílu sociálních sítí.
Podle nejnovějších statistik se však naše zvyky mění a sociální sítě čím dál častěji začíná používat starší, ekonomicky silnější generace.
Nedávno jsme vám na Blogu Mext.cz radili, kdy nejlépe vkládat firemní příspěvky na sociální sítě. Většina uživatelů sociálních sítí přistupuje do svého oblíbeného sociálního éteru přes chytrý telefon. Tato skutečnost se netýká pouze generace millenium (alternativně generace Y – tedy lidé do 30 let), ale čím dál častěji starších uživatelů chytrých telefonů.
Jaký je v České republice současný stav napříč generacemi?
Globální výzkumná agentura Nielsen sleduje spotřebitele a jejich zvyklosti při používání médií včetně online měření mobilní komunikace. Poskytuje tak komplexní informace o tom, co zákazníci sledují a kupují na 47 evropských trzích, ve více než 100 zemích z celého světa, a to včetně České republiky.
Podle její nedávné studie 69 % uživatelů starších 35 let sleduje sociální sítě na mobilních zařízeních. U generace mladších 34 let tvoří chytrá zařízení mobil a tablet podíl 90 %. Počítače jsou na ústupu.
Není žádným překvapením, že i navzdory studie mají starší lidé pořád tendenci využívat svůj osobní počítač. Především jej však používají pro práci.
Pro představu, jen 12 % lidí z cílové skupiny 18-34 let k přihlášení na sociální sítě využívá počítač, a to není zrovna příznivé pro velké korporátní firmy a hardwarové výrobce, jako je Windows či Intel.
Studie také ukázala, že existují velké rozdíly v používání sociálních sítí mezi muži a ženami.
Podle agentury Nielsen je týdenní průměr u žen vyšší než u mužů. U žen je to 6,5 hodiny,
tedy 25 % stráveného času na internetu. Zatímco u mužů je to přibližně jen 4,2 hodiny. Ti na internetu tráví přibližně jen 19 % svého času.
V celkovém součtu je tedy Generace X více závislá na sociálních sítích než Millennials a to je trochu překvapující. Byť nejde o až tak zásadní rozdíl a určující je počet hodin týdně, které Gen X (6 hodin 10 minut) a Millennials (6 hodin 58 muinut) tráví na sociálních sítích.
Generace X je zastoupená ve věkové kategorii 18-33 a Millennials 35-49 let. Například uživatelé 50+ tráví týdně na sociálních sítích jen 4 hodiny a devět minut.
Z průzkumu vyplynuly i počty uživatelů sociálních sítí v USA:
- Facebook 178.2M
- Instagram 91.5M
- Twitter 82.2M
- Pinterest 69.6M
Celková studie nám tedy jasně říká, že mobilní svět už není jen na obzoru, ale máme ho všude kolem nás. Vždyť jen na Google lidé každoročně provádějí biliony vyhledávání, přičemž více než v polovině případů tak činí na mobilních zařízeních.