Yelp je populární informační server shromažďující uživatelské recenze a doporučení. Celosvětově jej měsíčně navštíví až 90 milionů uživatelů. Yelp patří k významným partnerům distribuční sítě služby Mext.cz společně s dalšími 20 nejpoužívanějšími zdroji na internetu.

Úspěšní Yelpři aneb nová strategie pro posílení značky

Server Yelp umožňuje psát recenze na rekreační zařízení, obchody, restaurace a spoustu dalších služeb. Podle polohy uživatele je možné vyhledávat podniky v okolí podle hodnocení a získaných hvězdiček. Uživatel si může zvolit hledání pouze slovních recenzí a nejlepších hodnocení.

Důvěra jako prodejní argumentace

Yelp se v České republice momentálně snaží vybudovat komunitu aktivních uživatelů, tzv. Yelp elitu, a motivovat tak uživatele k psaní kvalitních recenzí s takovým obsahem, kterému můžeme bez pochyb důvěřovat.

„Učím uživatele, aby psali delší recenze, protože na tom záleží. Musí to být pro ostatní užitečné. Uživatelé samozřejmě na recenze reagují, chválí je nebo s nimi i nesouhlasí. Nejdůležitější je, aby i v online prostředí mezi nimi probíhala interakce,“ popisuje systém hodnocení Michaela Plesníková, Senior Community Manager.

Jak fungují doporučené recenze

Yelp v každé recenzi používá speciální algoritmus, který vyhodnocuje několik velmi důležitých faktorů:

  • Kvalita
  • Spolehlivost
  • Aktivita uživatelů

Takže pokud někdo napíše jenom jednu recenzi na určitý podnik, bude mít samotná recenze menší váhu než komentář od doporučeného uživatele z Yelp elity, tzv. Yelpra, se 145 recenzemi na serveru. Yelp tvrdí, že díky tomuto algoritmu má až 75 % doporučených recenzí, a tím i výrazně eliminovat potencionální spam, falešné hodnocení či vulgární zprávy.

Co to znamená pro vaše podnikání

Hodnocení a recenze mohou pomáhat nejen uživatelům, ale i podnikům. Systém je navržen tak, aby odměnil firmy, které mají nejlepší hodnocení.

Není nutno zdůrazňovat, že dobré recenze dokážou do vašeho podniku přivést nové zákazníky. Samozřejmě že se nezbavíte i negativních recenzí, ty se ale budou i nadále zobrazovat pod těmi doporučenými. Negativní recenze můžete využívat jakou neutrální zpětnou vazbu vašich zákazníků a vždy na ně reagovat.

„Podnikům doporučujeme, aby odpovídaly na každou recenzi bez výjimky.“ radí Michaela Plesníková.

Uživatelé u negativních recenzí rádi uvidí, když poděkujete za připomínky a pokusíte se to do příště napravit. Každý přeci ocení férové jednání.

Služba Mext.cz za vás zkontroluje a pohlídá všechny recenze od zákazníků. Mimo to, je následně časově roztřídí.

Můžete pružně reagovat na dění v online prostředí a postupně tak vylepšovat nabízené služby a posilovat důvěru zákazníků k vaší firmě.