Firemní údaje jsou základními stavebními kameny každé online prezentace. Pokud má firma špatně uvedené údaje na internetu, výrazně si tím snižuje šanci oslovit potenciální zákazníky.

Doplnit a aktualizovat firemní informace na všech online portálech a webech správně, zabere slušnou porci času a hlavně energie. Sestavili jsme 7 kroků – postupů, které byste měli provést, aby vaše firma byla na internetu lépe dohledatelná:

    1. Sestavte si seznam nejdůležitějších internetových portálů
      Existují stovky internetových portálů či katalogů kde by se měly firmy prezentovat. Z důvodu, že je tam zákazníci nejčastěji hledají. Nemusíte se však zapisovat všude. Měli byste firemní údaje aktualizovat pouze na těch nejdůležitějších portálech a webových stránkách: např. Google, Facebook, ZlatéStránky.cz, Najisto.cz či portál Yelp.com.
    2. Vytvořte si firemní účty
      Tento krok je velmi jednoduchý. Vytvořte si firemní profil na webových stránkách – následně doplňte firemní údaje včetně adresy, telefonního čísla a další základní informace.
    3. Zvolte si vhodné kategorie
      Hodně firem a institucí tento krok úplně vynechá. Je důležité se ujistit, zda firemní účet (či firmu) zařazujete do správné kategorie. Tento faktor ovlivňuje, zda ve výsledcích vyhledávání budete na první stránce či se budete umisťovat hluboko v poli.
    4. Přidejte rozšířený obsah
      Dle dat ČSÚ vykonává podnikatelskou činnost více než 1 milion malých a středních firem. Jak se zviditelnit na internetu mezi tolika firmami? Je to prosté, rozšiřte u firemního profilu či na webových stránkách nový obsah jako jsou fotografie, nová videa či podrobný popis. Zaměřte se na lokální zákazníky, kde není tak velká konkurence. Je to nejjednodušší cesta, jak se dostat do hledáčku nových zákazníků.
    5. Vytvořte si firemní webové stránky
      Firemní stránky umožňují uživatelům snadno nalézt vaše produkty a služby. Potenciální zákazníci tak mohou jednoduše navázat rychlý kontakt s vaší firmou a odkazovat tak na vaše podnikání. Jednoduše tak můžete zaujmout.
    6. Hledejte vhodná klíčová slova
      Zákazník při výběru zboží na internetu hledá podle tzv. klíčových slov (keywords). U obecných portálů a online katalogů můžete používat obecné definice hledaných slov – obecná klíčová slova. Sledováním konkurence a následnou úpravou si zajistíte konkurenceschopnost a zvýšení návštěvnosti profilových stránek. Díky dobrému umístění ve výsledcích vyhledávání na internetu pak získáte přístupy na vaše vlastní firemní webové stránky.
    7. Nejdřív si rozmyslete název produktu a poté se vrhněte na optimalizaci klíčových slov
      Pokud už víte, jaká klíčová slova chcete použít, musíte je s rozmyslem využívat. Je potřeba zahrnout to nejdůležitější klíčové slovo jak do názvu produktu, tak i do popisu podnikání a na firemní webové stránky.

Dříve internetové vyhledávače hodnotili relevanci stránek podle počtu klíčových slov, dnes je postup vyhledávačů již mnohem komplexnější, nestačí tedy mít v textu klíčové slovo co nejvíce. Velkou roli hraje, zda je klíčové slovo obsaženo u title stránky, v nadpisech h1, h2 nebo h3 apod. Proto je lepší si vytvořit seznam keywords. Pomůže vám to vyselektovat nejvhodnější slova a určíte si tím priority.

Poté slova vložíte do nástroje pro návrh klíčových slov, kterým disponují hlavní PPC systémy od společností Google.com a Seznam.cz používané v České republice:  AdWords a Sklik.

Tyto programy klíčových slov Vám navrhnou stovky dalších výrazů, na něž je vhodné stránku optimalizovat.
V rámci toho můžete zjistit statistiky „konkurenčnosti“ a hledanosti daného výrazu.

Nesmíte však zapomenout na nejdůležitější věc:
Musíte si uvědomit, že ani jeden program neumí posoudit relevanci klíčového slova (keyword) pro váš byznys či okruh podnikání. Toto rozhodnutí za vás nikdo jiný učinit nemůže.

Tip na závěr
Vaše podnikání můžete maximálně zefektivnit díky online nástroji MEXT, kde si můžete nastavit nejenom veškeré firemní údaje, ale i tzv. dodatečné atributy – rozšířený obsah.

Díky tomuto nástroji pomůžete vaší firmě, aby byla ve vyhledávačích lépe dohledatelná.

Buďte více vidět s MEXT, prezentujte se milionům zákazníků, kteří se vás snaží najít v katalozích, online portálech, na sociálních sítích, v mobilních aplikacích a navigacích.