Hledáte způsob, jak získat pro vaše stránky více návštěv a objednávek? PPC reklama je skvělý způsob pro zvýšení vašich tržeb. Stačí se však zobrazovat na prvních pozicích u klíčových slov, která považujete za důležitá?
U placených reklam ve vyhledávací síti se platí za každý proklik na web. Pokud tyto reklamy máte nastaveny a spravovány špatně, mohou pro Vás ve skutečnosti být i velmi ztrátové.
Cílová skupina a hlavní komunikační linka se vždy bude lišit s ohledem na obor, ve kterém podnikáte. Avšak fungují některá obecná pravidla pro nastavování a správu PPC kampaní bez ohledu na obor, ve kterém podnikáte.
Níže vám přináším 6 základních, ale často velmi přehlížených prvků, které vám pomohou vytěžit z PPC reklamy maximum. Pouhým zapojením těchto pravidel uvidíte značný rozdíl na výkonnosti i nákladech vaší PPC reklamy.
1. Připravte relevantní vstupní stránku
PPC reklama by měla v ideálním případě nejen přivést zákazníka na váš web, ale měl by i nakoupit, pokud máte eshop a možnost nákupu přímo na webu nebo případně aspoň poptávkový formulář k vyplnění.
A zde nastává pro mnohé firmy kámen úrazu: návštěvníky vodí na špatné vstupní stránky. Vstupní stránka je ta, kde návštěvník skončí po kliknutí na URL v inzerátu. Jejím cílem je právě přesvědčit zatím potenciálního zákazníka, aby u vás nakoupil. Pokud bude vstupní stránka nerelevantní nebo se na ni uživatel nebude cítit pohodlně, stránku opustí. Vás tato návštěva stála v lepším případě jednotky korun, v horším případě desítky korun. Pokud bude stránka natolik špatná, že okamžitě odejde např. 90 % lidí (což se mnohdy opravdu děje), můžete tím měsíčně přicházet o tisíce či desetitisíce korun, které do reklamy investujete zbytečně.
Na co si dát pozor?
- odkazování na nerelevantní stránku, která nesouvisí s vaší reklamou
- špatně psané texty na stránce
- nekonzistentní informace (např. v inzerátu komunikujete slevy, ale přitom žádné nemáte)
- nekonzistentní komunikační linka (např. v inzerátu komunikujete „odborník na dámskou módu“, na webu máte „nejlepší výběr módního oblečení“ a v rádiu „nejlevnější dámské oblečení“)
- chybějící akční tlačítka na stránce (Call to action buttons) – vyzývají zákazníka k akci, většinou se jedná o tlačítko rezervovat, koupit, odeslat poptávku aj.
2. Zařaďte vylučující klíčová slova
Je to jeden z nejsilnějších nástrojů v Google Ads, který vám umožní vyloučit zobrazení reklam na klíčová slova, která nejsou vhodná pro Váš výrobek či službu. Například pokud prodáváte luxusní oblečení, je vhodné nastavit vylučující klíčová slova jako např. levné oblečení nebo oblečení ve výprodeji.
Díky tomu Vám na tyto klíčová slova nebudou chodit návštěvy, které by v tomto případě byly naprosto nevhodné.
3. Vyplňte nové rozšířené inzeráty (ETA)
Nově rozšířené ETA (Expanded Text Ads) vám poskytují dodatečné místo pro texty vašich reklamních inzerátů (třetí nadpis a druhý popis reklamy). Podrobnější informace o nabízených službách a společnosti a delší text reklamy vám zvýší míru prokliku (CTR), ale také vaše reklamy zaberou více místa ve výsledcích vyhledávání. Níže přikládám krásný příklad, jaký rozdíl udělá nový rozšířený inzerát jen co do celkové plochy, kterou zabere ve výsledcích vyhledávání.
4. Myslete na skóre kvality
Skóre kvality (SQ) je tzn. odhadovaná kvalita reklam, klíčových slov a vstupních stránek. Skládá se ze tří složek – očekávaná míru prokliku (oček. CTR), relevance reklamy a dojem ze vstupní stránky. Tyto složky spolu vytváří skóre kvality od 1 do 10. Čím vyšší číslo, tím lepší kvalita. Proto si při kontrole klíčových slov hlídejte nejen číslo samotné, ale i jednotlivé složky.
Níže příklad klíčového slova, kdy očekávané CTR i relevance reklamy jsou nadprůměrné, ale dojem ze vstupní stránky podprůměrné.
Co z toho vyplývá? Měli byste se zaměřit na vstupní stránku, na kterou uživatele po kliknutí na reklamu vedete. Máte na ní uvedené příslušné klíčové slovo? Je relevantní vůči reklamě? Tyto a mnohé další otázky je třeba si položit a vstupní stránku upravit.
Snažte se mít v účtu co nejvíce klíčových slov s co nejvyšším skóre kvality a pokud možno, eliminujte nebo „vylepšete“ ty s nízkým SQ. Vyšší kvalita reklam může vést k nižším nákladům a lepším pozicím.
5. Využijte geografické cílení
Pokud podnikáte jen v určitém městě, kraji či oblasti, je vhodné zapojit geografické cílení. Tím značně omezíte rozpočet, který bude na reklamu potřeba. Cílit se dá i od určitého místa v poloměru +- x kilometrů. Poloměr cílení si nastavíte podle toho, jak daleko jsou za vámi zákazníci ochotni dojíždět. Také vám tento krok výrazně zkvalitní návštěvy. Většina z nich bude mnohem relevantnějších a bude vyšší pravděpodobnost, že u vás nakoupí.
6. Kampaně pro mobilní zařízení
Mnoho z vašich potenciálních zákazníků používá mobilní zařízení. V ideálním případě byste měli mít kampaně optimalizované pro uživatele mobilních telefonů.
Podle čeho určit, zdali by daná kampaň měla být optimalizovaná na mobilní zařízení? Podívejte se na konverze nebo na splnění cílů, které jste si pro kampaň stanovili a které v kampani měříte.
Pokud uživatelé mobilních telefonů tvoří významnou část vašich konverzí/cílů, je vhodné vytvořit ještě jednu identickou kampaň a nastavit vyloučení pro celou kampaň na desktopu (stolní PC) a nechat pouze cílení na mobily. To stejné platí opačně. Obě kampaně poté můžete snáze optimalizovat a efektivně řídit, kolik chcete za každou utratit.
Správně řízená a spravovaná PPC kampaň může i drobným živnostníkům a firmám vydělat hodně peněz. Jelikož vám Google účtuje za prokliky, je třeba udělat vše pro to, aby tyto prokliky byly co nejkvalitnější a co nejvíce jich končilo nákupem, případně jinou konverzí.
Chcete, aby vám PPC reklama vydělávala? Chcete získat nové zákazníky a objednávky? Pokud si nevíte rady se správným nastavením reklamy, naši odborníci vám rádi poradí.