Aktualizované firemní informace mají velký vliv na lokální vyhledávání ve vyhledávačích Google a Seznam. Cílem lokálního vyhledávání na internetu je nalákat zákazníky přímo do vašeho obchodu. Usnadnit jim pomocí online technologií co nejjednodušší cestu přímo ke dveřím vaší pobočky. Jaká je tedy pravděpodobnost, že k vám přijde zákazník nakoupit?

Představte si, že jste si vybrali na internetu produkt, který si chcete koupit. Nadšeně sednete do auta, adresu prodejny zadáte do navigace Google Maps a přes celé město si to hrnete k prodejně. Na místě dojezdu zjistíte, že váš oblíbený obchod má zavřeno i přes to, že jste se koukali na otevírací dobu.

Ve skutečnosti 76 % zákazníků využívá při vyhledávání aktuální polohu zařízení a ve více než polovině případů skončí vyhledávání právě v Google vyhledávači.

Jak tedy zabránit neaktuálním informacím, které se o vaší firmě šíří a zobrazují na internetu? Podle několika nezávislých studií až 73 % spotřebitelů uvedlo, že ztratí důvěru ve značku, pokud má firma špatně uvedené informace na internetu.

Proto je tak důležité mít 

6 důvodů, proč je potřeba mít aktualizované firemní zápisy na internetu

1.  Nejdůležitější částí firemního zápisu na internetu je provozní doba

Na internetu je spousta uživatelů, kteří nahlížejí do online katalogů a čerpají informace z firemního zápisu. Z osobního počítače, případně z mobilního zařízení. Většinu spotřebitelů bude zajímat, v jaký čas má vaše firma otevřeno. Z dlouhodobého hlediska se jedná o nejhledanější údaj v lokálním vyhledávání napříč všemi online portály.

Pakliže u vašeho podniku nemáte uvedenou provozní dobu, výrazně si tím snižuje šanci oslovit potenciální zákazníky.

2.     Virtuální sídlo aneb firma bez uvedené adresy

64 % uživatelů před koupí produktu nejdříve vyhledává na internetu a až poté směřuje do kamenného obchodu. Je důležité si uvědomit, že Češi průměrně stráví skoro 3 hodiny denně u svého mobilního telefonu. Adresa je tak ve skutečnosti druhým nejvyhledávanějším údajem na internetu, protože bez tohoto údaje by žádné lokální vyhledávání nefungovalo.

Není třeba zdůrazňovat, že díky nesprávné adrese u firemního zápisu na Google vás zákazníci jen tak nenajdou.

3.  Lokální vyhledávání probíhá převážně z mobilního telefonu

Velké procento nákupů dnes probíhá na internetu přes mobilní telefon. Více než polovina lidí hledá nejenom ve vyhledávačích, ale i například v Google Mapách. Veškeré základní údaje tak musejí být pro vaše zákazníky snadno dostupné. Jedná se o jeden z mnoha důvodů, proč se klade tak velký důraz na weby přizpůsobené pro mobilní zařízení.

4.  Webové stránky dělají první dojem

Oproti lokálnímu vyhledávání až 60 % přístupů na webové stránky portálů, katalogů a adresářů se uskuteční z osobního počítače, proto by firmy neměli podceňovat sílu firemních zápisů a pravidelně je aktualizovat. První dojem už nikdy nevrátíte. To samé platí i pro firemní webové stránky. Zákazníci dbají hlavně na design a kde se cítí dobře, tam také nakoupí.

5.  Zákazníci hledají kdykoli, kdekoli a na čemkoli

Zákazníci hledají informace o firmách mnoha způsoby. Dopoledne hledají z práce firemní informace na osobním počítači. Odpoledne neváhají vzít tablet a večer usínají s telefonem v ruce.

Podle výzkumu americké agentury Localeze se liší typ zařízení a trendy vyhledávání podle denní doby, kdy obor zábava byla vyhledávána během pracovní doby na počítačích, restaurace během večera pomocí telefonů a zdraví (obor fitness) hlavně ve večerních hodinách s tabletem.

Nejdůležitější je si uvědomit, jak důležitou roli hrají nová média v lokálním vyhledávání. Přesná a vždy aktualizovaná data jsou klíčem k úspěchu u jakéhokoliv podnikání a my jsme si toho naprosto vědomi, proto je tu digitální revoluce v podobě online nástroje Mext.cz.

6.      Důvěryhodné zdroje informací, to jsou výsledky lokálního vyhledávání

Informace, které najdou zákazníci ve výsledcích vyhledávání zaručeně věří a předpokládají, že jsou správné. Takto jednoduše se dá popsat vyhledávání na internetu v 21. století.

Žijeme v digitální době, kdy veškeré informace hledáme ve výsledcích vyhledávání.

V době, kdy vše probíhá virtuálně na obrazovkách našich chytrých telefonů, máme stejně potřebu vyhledávat fyzické produkty či služby. Pokud si chcete něco koupit a jdete si za tím, garantujeme vám, že ještě tentýž den navštívíte pobočku vašeho oblíbeného podniku.

Přesně tyto interakce vedou lidi k tzv. lokálnímu vyhledávání na internetu. Důvěra nás vede k věrnosti, a to následně vede k dalšímu podnikání, a hlavně ke spokojeným zákazníkům.

Vše začíná u správných firemních zápisů.

Tam, kde vás zákazníci hledají.