V hlavní roli: lokální marketing

Podnikatelé, začátek školního roku se blíží, připravte na něj svůj byznys! 

Kdy začíná školní rok 2022/23? Vyučování ve školním roce 2022/2023 začne ve všech základních školách, středních školách, základních uměleckých školách a konzervatořích ve čtvrtek 1. září 2022.

Jak konec, tak i začátek školního roku je perfektní příležitost znovu zviditelnit váš byznys. Po vydatných dovolených a okurkové sezóně je klíčové se včas připravit na září. Inflace a zdražení nám neustále dýchají na krk a zákaznické chování se mění víc než kdy jindy. Co to znamená? Školáci budou i přesto potřebovat pomůcky do školy, jen rodiče budou opatrnější při nákupu a nepustí každou kačku jen tak. Jak je přesvědčit a proč by měli nakoupit právě u Vás? 

1. Důvěřují Vám. 

Zvýšit důvěryhodnost můžete různými způsoby: 

  • Správnost údajů v zápise vaší firmy/místa na internetu. Zejména na Googlu, kde lidi nejvíce vyhledávají, je stěžejní mít všechny informace správné a aktuální.
  • 35 % uživatelů říká, že pokud najde nepřesné informace o firmě na internetu, zvolí raději konkurenci. Chyby mohou zbytečně podrývat důvěru vašich zákazníků. Rychlou revizi firemních informací si zdarma uděláte zde:
  • Recenze a hodnocení
    • 86 % lidí by více zaplatilo za služby od společnosti s vyšším hodnocením a pozitivními recenzemi. Jak zlepšit recenze a hodnocení čtěte zde.
  • Jste odborník. Při výběru zboží (nebo služby) umíte na míru poradit.
  • Na vašem webu, nebo facebookové stránce můžete ukázat, že jste odborníkem v tom co děláte. Ukažte zákazníkům část vašeho know-how nebo pár tipů, rad a doporučení.
    • Když už na vašem webu/facebooku vaši sledující uvidí tip jak vybrat aktovku do školy, zařízení do kanceláře nebo proč používat ergonomické tužky, tak podobný servis budou očekávat i na samotné prodejně. Vytvořte dojem, že takový přístup nabízíte jen Vy a máte vyhráno nad konkurencí.

2. Nabízíte něco navíc. 

Lepší dodací lhůtu? Delší dobu na vrácení? Otevřeno speciálně o víkendu? Naslouchejte zákazníkům a nabídněte jim to, co právě potřebují.  Důležité je, aby se o tom dozvěděli. Můžete je na to upozornit na sociálních sítích, na webu nebo přes e-mail. 

  • Hlavně mějte aktuální informace správně na všech místech na internetu, kde je vidět zápis vaší firmy! (Google, Seznam, Facebook,…)

S MEXTem to naši klienti řeší jednoduše.

Každý pes, jiná ves. Každá pobočka, jiná poptávka? Zvažte co zákazníci v dané lokalitě potřebují a co je zajímá. V Hradci se vás často ptají zda se dá platit kartou a v Praze zas, zda je u vás parkování? Nejvíce kladené dotazy můžete spravovat na Google moje firma pro každou pobočku zvlášť. Také doporučujeme mít i facebookovou stránku ze stejného důvodu pro každou pobočku samostatně.

Postovat příspěvky a odpovídat na komentáře můžete jednoduše přes platformu MEXT a ušetříte si spoustu času a peněz.

3. Najdou Vás

Lokální hledání silně roste – lidé stále častěji hledají ve svém okolí nebo se zadáním konkrétní lokality.

76% lidí, kteří použili na internetu hledání ve svém okolí, navštívilo danou provozovnu v průběhu toho samého dne a 28% z nich ten den nakoupilo!

Jak být vidět ve vyhledávání? 

  • Google upřednostňuje firmy, které mají informace napříč internetem shodné. Kontroluje třeba katalogy firem. Už jen kvůli tomu byste se v nich měli objevit a pečlivě kontrolovat své údaje. Konkurent, který v katalozích není, se objeví až pod Vámi. Podívejte se na přehledný seznam firemních katalogů. Pokud jste si ještě neudělali revizi firemnich informací, tak se vraťte k bodu 1 a pomocí formuláře zjistěte jaké informace se o vaší firmě zobrazují v katalozích, mapách a GPS navigacích. 
  • Co říká sám Google, že je pro něj důležité: 
    • Vzdálenost (od místa hledání)
    • Relevance ve zvolené kategorii, obsah Firemního profilu a další obsah (web)
    • Významnost/význačnost – konzistentní informace v dalších adresářích, katalozích a rejstřících, recenze a hodnocení i odpovědi na recenze
    • Více informací najdete v článku Koho porazily nové změny lokálního hledání na Google?

4. Máte konkurenční výhodu. 

  • Dejte vědět jako první, že máte otevřeno a zboží již v prodeji (s MEXTem na jeden click – ukázka z platformy)!
  • Jste nejblíž. Tady navazujeme na důležitost bodu 3. 
  • Nabízíte nejlepší servis v okolí a zákazníci Vám věří.

5. Ušetří. 

Co si budeme povídat, Češi slyší na slevy. 

  • Unikátnost slevy a FOMO efekt (fear of missing out) dosáhnete třeba omezenou časovou platností (uváděcí slevy po omezenou dobu), nebo do vyprodání zásob. 
  • Na to je ale potřeba distribuovat tuhle informaci k zákazníkům včas (skrze sociální sítě, váš web, e-mail). 

Se speciální nabídkou GO ONLINE od nás dostanete nejen službu MEXT, ale také funkční web, na který můžete přidávat různé vychytávky – jako třeba slevový kupón. Samozřejmostí jsou přehledné statistiky

Buďte častěji a lépe vidět na internetu, sdělujte novinky, zlepšete vnímání vaší firmy. Získávejte více zákazníků z lokálního hledání. To vše zvládnete jednoduše s platformou MEXT a k tomu opravíte a vytvoříte až 30 záznamů v partnerské síti najednou.

Sledujte naše sociální sítě aby vám žádný článek neunikl. Pravidelně přidáváme na náš blog případové studie, tipy jak být víc dohledatelný na internetu, jakým chybám se vyhnout a informujeme o novinkách z naší partnerské sítě.

Je pro vás udržování aktuálních informací časově náročné?

Nemáte přístupy ke svým záznamům a profilům nebo nevíte, kde a jak je aktualizovat? Řešení naleznete zde.

Autor: Slávka Zalomová