Správa online reputace firmy je činnost, která utváří vnímání osoby, firmy nebo značky mezi veřejností a spotřebiteli. Způsob, jakým lidé vnímají vás nebo vaši firmu v online prostředí.
Kolik z vás vzalo do ruky mobilní telefon předtím, než vyrazilo do nákupního centra, restaurace nebo ke kadeřníkovi a podívalo se kam jít? Vsadím se, že většina z vás, co tento článek právě čtete.
Co by se stalo, kdybyste při svém „průzkumu“ na internetu narazili na firmy se špatnými informacemi, nízkým hodnocením nebo negativními komentáři? Jsem si jistý, že byste stejně jako já, hledali jinou firmu s lepší pověstí.
S možnostmi, jaké dnes jsou, můžete v podstatě kdykoli a kdekoli najít jakékoli informace, které potřebujete pro vaše nákupní rozhodnutí. Proto je tak důležité zapojit správu vaší online pověsti do vašich běžných marketingových aktivit.
Nabízím vám 44 zajímavých statistik a faktů, které potvrzují řízení online reputace osoby, firmy nebo značky.
Věděli jste, že:
- 58% manažerů je přesvědčeno, že se online reputace firem musí být řízena, ale pouze 15% ji ve skutečnosti řeší
.
- 84% obchodníků se domnívá, že budování důvěry ve značku bude v příštím období primárním cílem marketingu
.
- Stále více velkých firem najímá pro řešení své online reputace manažery na plný úvazek
.
- Čtyři z pěti lidí uvádějí, že obdrželi radu prostřednictvím sociálních médií, jaký výrobek koupit nebo jakou službu využít
.
- 31% zaměstnanců – uživatelů internetu hledalo on-line informace o svých spolupracovnících, vyhledávalo kolegy nebo obchodními konkurenty
.
- 12% zaměstnaných dospělých říká, že součástí jejich práce je potřeba „prodat“ se na internetu
.
- 78% spotřebitelů důvěřuje vzájemným doporučením, oproti tomu pouze 14% důvěřuje reklamě
.
- Podle studie Světového ekonomického fóra je v průměru více než 25% tržní hodnoty společnosti přímo přičítáno její reputaci
.
- 76% společností věří, že jejich pověst je lepší než průměr – což je matematicky nesmysl a dokazuje to tak příliš optimistický pohled na vlastní online reputaci.
.
- 87% manažerů hodnotí riziko ztráty reputace jako důležitější, než jiná strategická rizika
.
- Zákazníci jsou tou nejdůležitější zúčastněnou stranou, pokud jde o správu reputace firmy
.
- 41% společností, které se potýkaly s negativní pověstí, pocítilo ztrátu hodnoty značky a tím souvisejících příjmů
.
- 86% lidí je ochotno zaplatit více za služby, pokud budou poskytovány společností s vyšším hodnocením a lepšími recenzemi
.
- 85% zákazníků využívá internet k průzkumu před provedením nákupu
.
- Zvýšení hodnocení o jednu hvězdičku navíc může znamenat u restaurací nárůst tržeb o 5-9%
.
- 85% respondentů z řad zaměstnavatelů a personalistů uvedlo, že dobrá online pověst uchazeče do určité míry ovlivňuje rozhodnutí o přijetí do zaměstnání. Téměř polovina pak uvádí, že velmi dobrá a silná reputace na síti má na jejich rozhodnutí značný
.
- 45% uživatelů uvádí, že našlo při hledání na internetu takové informace, které vedly krozhodnutí nenakoupit u konkrétní firmy výrobky nebo služby
.
- 56% uživatelů našlo takové informace, které naopak upevnily jejich rozhodnutí sfirmou obchodovat
.
- 62% dospělých použilo nějaký vyhledávač k vyhledání vlastního jména nebo kprůzkumu, jaké informace jsou o nich na internetu
.
- 47% lidí předpokládá, že lidé, se kterými se setkají, o nich budou hledat informace na internetu. 50% si myslí, že nebudou
.
- Pouze 6% dospělých má nějakým způsobem nastaveno automatické upozornění na zmínku jejich jména vtiskové zprávě, blogu nebo jinde na internetu
.
- 24% zaměstnanců uvádí, že jejich zaměstnavatel má nastavena jasná pravidla a pokyny, jakým způsobem se mohou sami prezentovat online
.
- Každý měsíc se realizuje více než 10,3 miliard vyhledávání na Google, přičemž 78% uživatelů na internetu zkoumá produkty a služby online
.
- 17% – tolik vyhledávání je provedeno s cílem najít firmu poskytující konkrétní službu nebo prodávající konkrétní produkt
.
- 50% potenciálních prodejů neproběhne a je ztraceno, protože spotřebitelé nenaleznou požadované informace
.
- Podle White House Office of Consumer Affairs řekne nespokojený zákazník o svých zkušenostech 9-15 lidem, téměř 13% znich pak svou negativní zkušenost sdílí s 20 a více lidmi
.
- 84% uživatelů ve věkové skupině 25-34 let opustilo dříve oblíbené webové stránky kvůli špatné uživatelské zkušenosti nebo irelevantní reklamě
.
- 89% nakupujících přestalo nakupovat vnějakém internetovém obchodě poté, co se osobně setkali se špatným zákaznickým servisem
.
- 17% spotřebitelů by doporučilo značku, která sice odpověděla účinně, ale odpověď byla pomalá.Na druhé straně 33% spotřebitelů by doporučilo značku, která má rychlou, byť ne zcela účinnou reakci
.
- 70% stěžujících si zákazníků u vás bude opět nakupovat, pokud vyřešíte stížnost v jejich prospěch
.
- Spotřebitelé ve věku od 18 do 29 let využívají stránky firem nebo značek na sociálních sítích více pro interakci se zákaznickým servisem (43%) než kvůli jejich marketingu (23%)
.
- 74% spotřebitelů užívá jako průvodce nákupem sociální sítě
.
- 39% uživatelů Facebooku má rádo stránky se značkami, protože mohou zkoumat různé produkty
.
- 30% zákazníků používajících internet v mobilu opouští nákupní transakci, když zjistí, že proces není optimalizován pro mobilní zařízení
.
- 61% lidí má lepší názor na značku či firmu, pokud je její prezentace přívětivá pro mobilní zařízení
.
- 70% zákazníků se raději seznámí sprodukty či službami firmy prostřednictvím článků, než prostřednictvím reklamy
.
- 84% obchodníků souhlasí, že budování reputace a důvěry se stane vblízké budoucnosti hlavním cílem jejich marketingu
.
- Více než 80% všech poškození reputace pochází z nesouladu mezi tím, co se „povídá“ a skutečnou realitou
.
- Rozdíl jedné hvězdy v průměrném hodnocení v online profilu firmy může vést k 5–9% rozdílu vpříjmech
.
- 94% uživatelů se dívá pouze na první stránku výsledků Google a pouze 2% projdou celou první stránku výsledků Google
.
- Nejvíce používaným marketingovým nástrojem pro malé a střední firmy jsou podle jejich zkušeností stále online katalogy a adresáře
.
- 8 z 10 uživatelů internetu v USA uvádí, že po přečtení negativní informace změnili své rozhodnutí nakoupit
.
- 91% z těch uživatelů, co našli na internetu nesprávné informace říká, že je to ovlivnilo při vnímání firmy
.
- Na 35% z nich pak měly špatné informace takový vliv, že raději vybraly konkurenční firmu
Autor: Vladimír Buťa
Statistiky pochází z následujících zdrojů:
Life experience solutions, Deloitte, Expertise, crocodiledigital, Job Hunt org, denverpost, pewinternet, webbiquity, Online Marketing Institute, yokellocal, Receiptful, business2community, digital-and-online-reputation-management, pcmag, BrandYourself, YahooMarketingDashboard , Vendasta.com, yext.com, Mediatel.cz