Ristorante Nautico v Mostu byla naší první zastávkou při natáčení. Při vstupní analýze prezentace firmy na internetu jsme se zaměřili na následující.

  1. Jak je restaurace na internetu dohledatelná pro běžného uživatele a jak aktuální a konzistentní jsou její údaje na internetu?
  2. Jak funguje její web a nakolik je pro uživatele přehledný a přívětivý, zejména na mobilních telefonech?
  3. Jaké má restaurace hodnocení a jak pracuje s recenzemi?

Dohledatelnost restaurace na internetu

Analýza zobrazování

Pro dohledatelnost a správné informace na internetu jsme použili Analýzu zobrazovaní z naší platformy MEXT.

  • Podnik je na internetu zapsán pod různými názvy — Pizzerie, Ristorante, Restaurace, Hotel, rozcházejí se adresy sídla a také jsou na internetu různá telefonní čísla.
  • Síla prezentace činila pouhých 7 %, byť restaurace měla relativně dost profilů napříč internetem. Tyto profily ale nebyly pod kontrolou a obsahovaly různé informace.

Rozdílné informace matou uživatele a z pohledu online reputace a dojmu jsou negativním faktorem. Zároveň mají vliv také na vyhledávače (Google, Seznam, Bing), pro které je relevance jedním ze základních kriterií a různé informace relevanci snižují.

Analýza restaurace Nautico ke stažení.

Vyhledávání na Google a dohledatelnost v platformách

Zajímalo nás také, jak se zobrazuje Ristorante Nautico na Google Moje firma při vyhledávání na spojení „Restaurace Most“.

Nautico na tato hledání nebylo ani jednou zobrazeno na Google Moje firma na výsledku hledání na Google a v mapách. Důvodem byla jednak již zmíněná relevance pro Google, ale také nevhodně zvolený název RISTORANTE. Kdo hledá v ČR „Ristorante“?

Dnes je Restaurace Nautico již mezi prvními 5 nabízeným podniky na stejné hledání.

Řešení

Jak jsme tohoto výrazného posunu dosáhli? Jednoduchým způsobem. Využili jsme pro srovnání informací na internetu a vytvoření dalších profilů firmy platformu MEXT.

Vydefinovali jsme vhodné popisy, fotografie a další obsah, zafixovali správné informace – kontakty, adresy, otevírací hodiny nebo platební možnosti a nechali platformu pracovat. MEXT identifikuje shodné profily a v nich synchronizuje údaje tak, aby byly v celé síti totožné ale hlavně správné. Automaticky se také vytvořily záznamy například v navigacích a dalších katalozích.

Tyto profily jsou zároveň uzamčeny a změna informací v nich je možná pouze z platformy MEXT.

Podívejte se na Přehled připojených profilů — Nautico.

Dále jsme

  • platformu propojili s ověřeným účtem Google Moje firma a připojili již existující profil na Facebooku,
  • v platformě jsme vytvořili Jídelní lístek a polední menu a propojili je s novými webovými stránkami,
  • a menu se začalo zobrazovat v profilech restaurace na Facebooku, Zlatých stránkách a dalších místech.

A bonusem pro restauraci je, že jídelní lístek a menu je opět aktualizován pouze v platformě a automaticky se mění na webu restaurace a připojených místech jako je Facebook a další.

Výsledky

A jaké jsou reálné výsledky po 4 měsíčním provozu?

Prudce narostl počet zobrazení profilů firmy ve výsledcích vyhledávání v celé partnerské síti MEXT.

Kontinuálně roste počet případů, kdy bylo Nautico zobrazeno přímo ve vyhledávání Google.

Ještě markatnější nárůst nastal u počtu zobrazení v Mapách Google — z nízkých desítek na stovky až 2 000 denně.

Kontinuálně roste počet uživatelů, kteří si jídelní lístek zobrazí (na webu a v partnerské síti).

Jak funguje web restarace

S tím, jak se mění zákaznické chování, zlepšuje se konektivita a lidé stále více hledají na mobilních telefonech, je potřeba tomu uzpůsobit i webové stránky.

Web restaurace, původně umístěný na doméně ristorantenautico.cz nevypadal na první pohled špatně a informace byly aktuální.  O zákazníky ale restaurace přícházela kvůli nedokonalé responzivitě (zobrazení na mobilech) a struktura webu nebyla optimální pro rychlé zaujmutí zákazníka.

Obsah

Uživatel by měl na první dobrou vidět kontakt (důležité zejména pro mobily, kde vytočíte číslo jedním klikem), lehce se dostat k jídelním lístkům a polednímu menu.

Důležitou informací je také to, jaká je vlastně filozofie restaurace a typ kuchyně. Na původním webu byla ústřední informací ta o historii budovy.

Jídelní lístky byly vkládány v podobě PDF a spíše vás deprimovali, než navnadili. Na displeji nečitelné a s potřebou neustále zvětšovat, zmenšovat a posunovat obrázek pdfka na displeji, aby člověk získal informaci o jídle a jeho ceně. Posuďte sami, jak vypadalo menu na displeji mobilního telefonu.

Text a klíčová slova

V textu se také neustále opakoval název RISTORANTE, o kterém jsme si již výše řekli, že jeho hledanost je marginální a web tak má nízký výkon. Přesunuli jsme tedy web na novou doménu www.restauracenautico.cz, přesměrovali doménu původní a také v textech na webu jsme kladli důraz na klíčová slova pro lokální hledání – RESTAURACE, ITALSKÁ KUCHYNĚ, PIZZA ale také jsme chtěli posílit vnímání restaurace díky unikátní peci na pizzu(jediné v Mostě) a čerstvým surovinám. Texty jsou zároveň konzistentní s informacemi, které synchronizuje o restauraci platforma MEXT do své partnerské sítě.

Řešení

Připravili jsme jednoduché, přehledné a plně responzivní webovky a propojili  je s platformou MEXT – pro tvorbu polední nabídky a menu. Není nutné tedy opakovat stejnou činnost několikrát, ale stačí menu upravit v platformě a ta již synchronizuje na web a do dalších míst partnerské sítě (např. Facebook, Zlaté stránky aj).

Důraz jsme kladli na rychlou dostupnost kontaktu a ihned viditelné odkazy na menu a polední nabídku.

Také dostupnost a poledního nabídky a menu je v novém designu nesrovnatelně jednodušší, položky přehledné a nekladou žádnou překážku pro uživatele.

Výsledky

Že je zobrazení na mobilech dnes opravdu klíčové, vidíme při pohledu do dashboardu na rozložení návštěvnosti podle typu zařízení.  75 % všech zobrazení restaurace je z mobilních zařízení a zobrazení na displeji mobilního telefonu je klíčové.

Nejčastějším zdrojem (sledované období leden 2020) návštěv je Google – celých 70% přivedených návštěv, dále pak vedle direct přístupů je nejčastějším zdrojem Facebool. Zajímavý a naše teze potvrzující (Google Moje Firma – klíčové místo pro firmu – čtěte zde) je Seznam, který byl zdrojem pouze pro 3 návštěvy webu za celý měsíc.

Hodnocení restaurace a její práci s recenzemi

Třetí oblastí, na kterou jsme se soustředili, byla práce s recenzemi. Zpětná vazba zákazníka je poklad a může pomoci zlepšit úroveň poskytovaných služeb.

Velmi často se lidé bojí negativních recenzí, a tak tomu bylo i v tomto případě. Pokud však máte přehled o tom, kdo kdy a co o vás napíše a dokážete na recenze rychle a správně reagovat, jsou zároveň obrovskou příležitostí pro reputace firmy.

Zde sledovali recenze především ze dvou zdrojů – Google a Facebook, ale nepravidelně a nárazově. Hodnocení z dalších důležitých míst – například na TripAdvisor nebo v katalozích nemá normální člověk kapacitu sledovat na denní bázi, natož v reálném čase. Přitom pokud zareagujete na recenzi rychle a správně, je zde šance na změnu vnímání zákazníka a korekci jeho negativního hodnocení. A zároveň na rychlé a účinné opatření uvnitř firmy, aby se podobná zkušenost zákazníkům neopakovala.

V platformě MEXT jsou agregovány recenze z celé partnerské sítě a platforma zároveň zasílá online mailové notifikace, takže v Restauraci Nautico nyní mají okamžitý přehled o spokojenosti zákazníků.

Díky analytice je nyní možné například snadno identifikovat období, kdy byli hosté méně spokojeni. A zaměřit se tak na konkrétní situace či věci, které ke snížení spokojenosti vedly a příště je neopakovat.

Jaký je váš názor? Pomohli jsme Restauraci Nautico dostat se za 24 hodin z online pekla?