Pokud nevyužíváte možnosti Moje firma na Googlu naplno, pravděpodobně o hodně přicházíte. V tomto článku s Vámi projdu 10 nejdůležitějších funkcionalit v Moje firma na Googlu, které můžete využít pro lepší zviditelnění Vaší firmy online. Pokud máte firmu, už jste si pravděpodobně vytvořili účet. Pokud nevíte nebo si nejste jisti svým zápisem, raději si to ověřte zde https://www.mediatel.cz/sluzby/sprava-zobrazovani-firmy/. Pokud máte účet vytvořený, ale ještě jste s ním nepracovali, měli byste co nejdříve začít.

Příspěvky

Jedná se o příspěvky malého formátu, kde můžete propagovat nové produkty, události, slevy apod. Je to velmi užitečná možnost, kterou však dnes většina firem stále nevyužívá. Výrazně to zviditelní Váš profil a přiláká nové uživatele.

Otázky a odpovědi

Tato funkcionalita umožňuje zákazníkům ptát se na otázky přímo při vyhledání Vaší firmy na Googlu. Pokud průběžně sledujete Vaši online reputaci, je třeba tuto sekci monitorovat. Na otázky totiž může odpovídat i kdokoliv mimo Vaši firmu. Pokud by reakce byla negativní, je třeba na ni ihned zareagovat. Na druhou stranu to může být skvělý zdroj informací pro potencionální zákazníky.

Přímé zprávy s vašimi zákazníky

Stávající i noví zákazníci Vám mohou přímo psát přímo přes Moje firma na Googlu. Zprávy se Vám ihned zobrazí a můžete na ně reagovat. Funkcionalitu využijete především pro získávání nových zákazníků, kdy můžete reagovat přímo v momentě, kdy člověk zvažuje koupit váš produkt. Tato funkce funguje pouze na telefonech. Stačí si na telefonu nainstalovat aplikaci z Google Play nebo App Store.

Recenze

O recenzích v profilu Moje firma na Googlu jste již jistě slyšeli. Zákazníci Vás ohodnotí hvězdičkami a napíší stručný komentář, jak jsou spokojeni či jaká byla jejich zkušenost. Zákazníky o hodnocení můžete dokonce i požádat. Návod přímo od Googlu, jak o hodnocení správně požádat, najdete zde.

Popis vaší firmy

Tato sekce slouží jako stručný popis o Vaší firmě – co nabízíte, jak dlouho jste na trhu, co Vás odlišuje od konkurence či stručná historie firmy. Google doporučuje zaměřit se výhradně na informace o Vaší firmě, nikoliv o slevách, speciálních nabídkách, cenách apod. Příklad, jak by měl vypadat popisek: Jsme český výrobce zmrzliny s výrobním závodem v Pardubicích. Značka se za 17 let na trhu stala předním výrobcem zmrzliny nejen v České republice, ale i v Polsku a na Slovensku.

Seznam a ceník nabízených služeb

Původně byla tato možnost pouze pro restaurace (nabídka menu). Google tuto možnost rozšířil na některé další druhy služeb, např. pro elektrikáře, květinářství, holičství, reklamní agentury, salóny krásy aj. Služby mohou být zařazeny do kategorií, které budou obsahovat vždy popis služby/úkonu a cenu.

Přidání tlačítka k příspěvku

Pokud se zaměřujete na služby a pracujete na objednávku, bude pro Vás tato funkce mimořádně užitečná. Při vytváření příspěvku můžete přidat akční tlačítko (např. rezervovat stůl, domluvit termín, koupit, další informace atd.). Ve chvíli, kdy na příslušné tlačítko uživatel klikne, dostane se na webové stránky, které jste zadali.

Website Builder

Pokud zatím nemáte webovou stránku a nechcete do ní prozatím investovat, můžete pomocí tohoto nástroje vytvořit zdarma jednoduchou webovou stránku pro Vaše podnikání. Na výběr budete mít z několika šablon. Celá prezentace je velmi jednoduchá a i když se nevyrovná webu na míru či přes lepší šablony, je to stále velmi dobré řešení, obzvláště do začátku Vašeho podnikání.

Přidání fotek a zejména videí do Google My Business

Online videa budou do roku 2021 tvořit 82 % všech návštěv na internetu. Proto je důležité nezahrnovat do svého profilu pouze fotky, ale právě i videa. Aby se video zobrazilo ve výsledcích vyhledávání Moje firma na Googlu, musí být pořízeno přímo z místa Vašeho podnikání a musí na něm vystupovat skuteční zaměstnanci firmy. Generická videa či videa z různých bank Google hned smaže. Video musí být max. 30 vteřin dlouhé, velikost max. 100 mb a v rozlišení 720 px. Dobrá zpráva je, že na takové video nepotřebujete hollywoodský štáb ani reklamní agenturu, můžete si ho natočit sami se slušnou kamerou či některými lepšími telefony.

Přidání zvláštní otevírací doby

Ve dnech, kdy bude firma otevřená jinak než obvykle (např. u svátků či zvláštních příležitostí), můžete předem přidat zvláštní otevírací dobu. Naplánujete-li zvláštní otevírací dobu, u všech ostatních dnů zůstane běžná otevírací doba. Pokud zvláštní otevírací dobu naplánujete na státní svátek, uživatelům ukážete, že je tato otevírací doba naplánována konkrétně na daný svátek. Pokud u místa ve službě Moje firma na Googlu zvláštní otevírací dobu pro tyto dny nezadáte, uživatelé budou pouze upozorněni, že se otevírací doba může v daný svátek lišit. Zvláštní otevírací dobu lze zadat jen v případě, že jste zadali běžnou otevírací dobu.

Zdroje

  • https://support.google.com/business/?hl=cs#topic=4539639
  • http://techblog.comsoc.org/2017/06/10/cisco-increased-use-of-web-video-to-be-82-of-all-internet-traffic-by-2021/
  • https://support.google.com/business/answer/3474122?hl=cs
  • https://www.m-journal.cz/cs/google-prispevky-jsou-nyni-dostupne-pro-vsechny-uzivatele-sluzby-google-my-business–moje-firma-__s288x13007.html