Výsledky vyhledávání

Výsledky vyhledávání na internetu jsou nejčastěji poskytovány buď pomocí vyhledávačů, online katalogů, nebo sociálních sítí. Vyhledávání je jedna z nejčastějších aktivit, kterou uživatelé na internetu dělají. Uživatelé se mohou setkat se dvěma druhy výsledků vyhledávání.

  • Komerční – placené výsledky vyhledávání se zobrazují na zvýrazněných pozicích. Běžně nad a vpravo u přirozených výsledků vyhledávání. Komerční výsledky je možné zakoupit u vyhledávačů díky PPC systémům, nebo díky Přednostním výpisů / Komerčním sdělením / Doplňkovým lokalitám u online katalogů.  
  • Přirozené výsledky vyhledávání jsou závislé na relevanci mezi hledaným výrazem (klíčovým slovem) a obsahem na zobrazených výsledných stránkách. Pořadí přirozených výsledků vyhledávání je závislé na vyhledávacím algoritmu.